طرز تهیه لیمو عسلی خانگی با زنجبیل و دارچین برای زمستان

طرز تهیه لیمو عسلی

 

یکی از معجون های بسیار خوشمزه پاییزی و زمستانی می باشد این معجون خوشمزه از برش های لیمو به همراه عسل استفاده می شود و برای بسیاری از بیماری های ویروسی و سرماخوردگی بسیار مفید است این معجون خوشمزه را باید برای پاییز تهیه کنید و داخل یخچال قرار دهید تا عسل به بافت لیمو وارد شود و برای زمستان این معجون خوشمزه را آماده کنید. اما مهم ترین خاصیت این معجون خوشمزه برای گلو درد و سرماخوردگی معجزه می باشد اما شما می توانید این معجون خوشمزه را با چای یا آب جوش یا در شب های زمستان میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لیمو عسلی با زنجبیل و داچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لیموترش۱۵ عدد
زنجبیل تازه۱ تکه
چوب دارچین۱ عدد
عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه لیمو عسلی با زنجبیل و دارچین 

مرحله اول: آماده سازی لیموترش

لیموترش را ابتدا به مدت نیم ساعت داخل آب قرار دهید تا تلخی پوست لیموها گرفته شود سپس آبکش کنید سپس باید لیموها را اسلایس کنید برای اسلایس کردن می توانید از رنده غذاساز یا با چاقوی تیز حلقه ای برش بزنید ابتدا سر و ته لیمو را بزنید سپس برش بزنید و هسته را کامل خارج کنید وگرنه لیموترش تلخ می شود.

مرحله دوم: آماده سازی شیشه ها

زنجبیل تازه را پوست بگیرید و خرد کنید سپس شیشه ها را حتما استریل کنید برای استریل کردن شیشه می توانید داخل ظرفشویی قرار دهید یا می توانید در آب در حال جوش قرار دهید سپس به صورت سر و ته روی پارچه قرار دهید تا کاملا خشک شود.

مرحله سوم: تهیه لیمو عسلی

برای تهیه لیمو عسلی ابتدا یک لایه لیمو برش خورده قرار دهید سپس کمی زنجبیل بعد چوب دارچین و عسل به همین ترتیب لایه ها را تکرار کنید سپس در شیشه را محکم بسته و به مدت ۳ روز در آشپزخانه قرار دهید و آن را خوب تکان دهید و دربش را باز کنید تا گاز آن خارج شود و بعد از سه روز حسابی لیمو آب انداخته حالا شیشه ها را داخل یخچال دهید و هر موقع نیاز بود با آب جوش یا چای میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه لیمو عسلی برای زمستان

  1. بهتر است در این سه روز که در محیط آشپزخانه قرار دادید جلو آفتاب باشد و بعد از اینکه در یخچال قرار دادید ۱ ماه بعد دربش را باز کنید.
  2. لیمو ها حتما خشک شده باشند وگرنه کپک می زنند.
  3. بجای عسل می توانید از شکر نیز استفاده کنید ولی خواص عسل خیلی بیشتر از شکر می باشد.
  4. می توانید از برگ نعنا نیز در لا به لای لیمو عسلی استفاده کنید.
  5. لیمو ها حتما باید زرد باشند وگرنه لیمو سبز باعث تلخ شدن می شود.
  6. شیشه باید تمیز و خشک باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لیمو عسلی خانگی با زنجبیل و دارچین برای زمستان
3 (60%) 6 votes