طرز تهیه دمنوش به خوشمزه و مجلسی با طعم دارچین و گل محمدی

طرز تهیه دمنوش به و سیب دارچین لیمو , دستور دمنوش به طبیعی , xvc jidi nlk a fi

 

یکی از دمنوش های بسیار خوشمزه و مفید ایرانی است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است. این دمنوش سالم و خوش طعم را می توانید جایگزین نوشیدنی مضر کنید.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر دمنوش به تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری دمنوش به تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش دمنوش به با وبسایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

هل۲ عدد
آب جوش۲ پیمانه
چوب دارچین۱ تکه کوچک
به خشک شده۲  ق غذا خوری
غنچه گل محمدی خشک شده۲ عدد

طرز تهیه دمنوش به

برای تهیه دمنوش به خانگی ابتدا طریقه خشک کردن به را برایتان توضیح می دهیم به این صورت که تمامی به ها را تمیز می شوییم و از وسط نصف می کنیم و مجددا هر نیمه را نیز از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را جدا می کنیم

و در بشقابی می ریزیم(می توانید هسته ها را جمع کنید و در شیشه ای نگهداری کنید و زمان گلو درد کمی از آن را در استکان بریزید و روی آن کمی آبجوش بریزید و بگذارید ۱ ساعت بماند و لعاب می اندازد و آن را بخورید برای گلو عالی است)

و به ها را با همان پوست رویش رنده درشت می کنیم و در تابه ای نچسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مداوم تفت می دهیم تا رنگ به ها قهوه ای شود و از روی حرارت بر می داریم.نباید بگذاریم به ها بسوزند،فقط تفت می دهیم.

بعد به ها را در کف سینی می ریزیم و می گذاریم تا خشک شوند و پس از خشک شدن در شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم برای زمانی که می خواهیم دمنوش خوش عطر و طعم به را آماده کنیم. در صافی قوری به و هل،چوب دارچین،گل محمدی و آب جوش می ریزیم

و قوری را روی کتری قرار می دهیم تا ۳۰ دقیقه دم نوش به دم بکشد و بعد دمنوش خوش عطر را در فنجان می ریزیم و با همان گل محمدی روی دمنوش را زیباتر می کنیم و با عسل یا نبات این دمنوش به بی نظیر را نوش جان کنید.

طرز تهیه دمنوش به خوشمزه و مجلسی با طعم دارچین و گل محمدی
3.9 (78.06%) 62 votes
source : akram2359