طرز تهیه چای زنجبیل تازه با لیمو و عسل برای لاغری و سوزاندن چربی

طرز تهیه چای زنجبیل خشک با پودر , چای زنجفیل زردچوبه با چای سبز , xvc jidi hd ck fdg

 

یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و پر فایده ایرانی است که طعمی تند دارد. از خواص این چای طبیعی و خوشمزه می توان به گرم کنندگی بدن ، رفع خستگی ، ضد التهاب ، درمان گلو درد ، سرفه و درمان سرماخوردگی اشاره کرد.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر چای زنجبیل تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری چای زنجبیل تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش چای زنجبیل با وبسایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

آب۴ فنجان
ریشه تازه۵ سانتی متر
عسل و لیمو ترشدر صورت تمایل

طرز تهیه چای زنجبیل

برای تهیه چای زنجبیل ابتدا کتری را آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس زنجبیل را پوست می گیریم و به صورت ورقه های نازک برش می دهیم. در مرحله بعدی زنجبیل های خرد شده را در قوری می ریزیم.

در ادامه مقداری آب جوش روی زنجبیل ها می ریزیم و پس از بستن درب قوری آنرا روی کتری حاوی آب جوش قرار می دهیم تا چای زنجبیل به آرامی دم بکشد. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد چای دم کشیده و عطر زنجبیل همه فضا را پر می کند.

در پایان چای زنجبیل را در فنجان می ریزیم و کمی آب جوش به آن اضافه می کنیم و هر مقدار که به شیرینی علاقه دارید عسل به چای اضافه می کنید و لیمو ترش تازه نیز چند قطره به آن می افزاییم و نوش جان کنید.

طرز تهیه چای زنجبیل تازه با لیمو و عسل برای لاغری و سوزاندن چربی
3.8 (75.48%) 31 votes
source : firstcry