طرز تهیه دمنوش بابونه و بهارنارنج پرخاصیت و مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

طرز تهیه دمنوش بابونه و بهارنارنج

 

از سری دمنوش های بسیار پرخواص و مقوی هستند که ما امروز طرز تهیه این دمنوش ها را به شما آموزش خواهیم داد اما قبلش راجع به این گیاهان دارویی لازم است بیشتر بدانیم. دمنوش بابونه این گیاه دارویی یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی و پر مصرف ترین در جهان می باشد. اولین بار مردم مصر و یونان که از خواص این گیاه اطلاع داشتند از آن استفاده دارویی می کردند همچنین در قرن ۱۵ بابونه در اروپا به عنوان دارو گیاهی شناخته شد. اما خواص بابونه : درد شکم را تسکین می دهد، برای سلامتی مو و ناخن مفید است، تقویت سیستم ایمنی بدن و عفونت های ناشی از سرماخوردگی را از بین می برد، مسکن فوق العاده برای دندان درد و سر درد میگرن می باشد.

اما دمنوش بهارنارنج که همان شکوفه های درخت بهارنارنج است و طبع گرم دارد. در برگ های بهارنارنج حفره های وجود دارد که بو و اسانس مختلف در آن است. اما بهارنارنج نیز از خواص زیادی برخوردار است از جمله : دمنوش بهارنارنج برای آرامش اعصاب و سر درد بسیار مفید است، تقویت معده و جلوگیری از سکسکه می باشد، با خوردن دمنوش بهارنارنج دو ساعت قبل از خواب، خواب بسیار عمیقی خواهید داشت. هر دو دمنوش را به اندازه در هفته مصرف کنید گیاهان دارویی مانند گیاهان شیمیایی اندازه خود را دارند بیش از حد استفاده کردن از دمنوش ها ممکن است مضرات خودش را داشته باشد. امروز در پارسی دی دمنوش بابونه و بهارنارنج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بابونه خشک۲ ق غذا خوری
برگ استویا یا عسلبه مقدار لازم
آب جوشبه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش بابونه

مرحله اول : دم کشیدن بابونه

ابتدا گل های بابونه را داخل لیوان دمنوش یا فرنچ پرس ریخته و روی آن آبجوش ریخته و اجازه دهید در دمنوش به مدت ۳ الی ۵ دقیقه بماند تا دمنوش بابونه دم بکشد.

مرحله آخر

وقتی دمنوش بابونه دم کشید می توانید عسل اضافه کنید و هم بزنید سپس از صافی رد کنید و در لیوان سرو ریخته و نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه دمنوش بابونه

  1. اگر استویا دارید باید همراه با گل بابونه داخل لیوان دمنوش بربزید.
  2. دمنوش بابونه را ۲ بار در روز می توانید مصرف کنید.
  3. می توانید بابونه را داخل قوری ریخته و مانند چای بگذارید تا دم بکشد.

مواد لازم برای تهیه دمنوش بهارنارنج

بهار نارنج۲ ق غذا خوری
آب جوشبه مقدار لازم
عسل یا برگ استویابه مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش بهارنارنج

مرحل اول : دم کشیدن

گیاه خشک شده بهارنارنج را داخل قوری، فرنچ پرس یا لیوان دمنوش ریخته و مقداری برگ استویا به آن اضافه کنید و روی آن آب جوش ریخته و برای ۵ دقیقه اجازه دهید تا دمنوش دم بکشد و تغییر رنگ دهد.

مرحله آخر

اگر استویا نداشتید بعد از دم کشیدن دمنوش بهارنارنج کمی عسل به آن اضافه کرده و هم بزنید سپس در لیوان ریخته و داغ نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه بهارنارنج

  1. می توانید مقداری دارچین یا گل گاو زبان نیز در این دمنوش استفاده کنید.
  2. نبات نیز می توانید برای شیرین کردن دمنوش استفاده کنید.
  3. از هر وسیله برای دم کشیدن بهارنارنج می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه