طرز تهیه دمنوش دارچین زنجبیل و عسل مفید و پر خاصیت ویژه زمستان

طرز تهیه دمنوش دارچین

 

یکی دمنوش بسیار خوشمزه و پر خاصیت که به قول یک ضرب المثل چینی دارچین بخورید تا جوان بمانید. دارچین از یک درختچه ۷ سانتی به وجود می آید که اگر شما از اطراف آنجا رد شود بوی خوش دارچین به مشام شما می رسد. اما دمنوش دارچین را حتما مصرف کنید به دلایلی که به شما خواهیم گفت: دارچین معده را تقویت می کند و بدن را گرم می کند، این دمنوش ادرار آور است و باعث می شود سموم بدن دفع شود، دمنوش دارچین باعث کاهش درد مفاصل و بدن می شود، اثر شاد کننده و انرژی زا دارد و یکی از اثر های بسیار مهم دارچین در پایین آورده تب است شما با نوشیدن یک فنجان به راحتی و به سرعت می توانید تب بدن را کاهش بدهید. پس با توجه به خواص گفته شده دمنوش دارچین زنجبیل در سرماخوردگی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند پس حتما در روزهای سرد زمستان و پاییز این دمنوش خوشمزه و پرخواص را تهیه کنید. امروز در پارسی دی دمنوش دارچین رنجبیل و عسل را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

چوب دارچین۱ عدد
شیرین کننده عسل یا استویا۱ ق غذا خوری
آب جوش۱ لیوان

طرز تهیه دمنوش دارچین

مرحله اول : جوشاندن

آب را در قوری ریخته تا به جوش بیاد وقتی جوش آمد تکه دارچین را در آب در حال جوش بریرید و بمدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید عصاره دارچین خارج شود.

مرحله دوم : صاف کردن دمنوش

وقتی دمنوش دارچین خوب دم کشید آن را از صافی رد کنید و با عسل یا استویا مخلوط کنید تا شیرین شود سپس در فنجان سرو ریخته و داغ نوش جان کنید.

نکات کلید در تهیه دمنوش دارچین

  1. اگر از پودر دارچین استفاده می کنید آن را به آب جوش اضافه کنید ۲ دقیقه بعد دمنوش دارچین حاضر است نیاز به صافی ندارد.
  2. می توانید لیمو خشک نیز به دمنوش اضافه کنید.
  3. می توانید سیب خشک یا به خشک نیز به این دارچین اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه دمنوش دارچین زنجبیل

چوب دارچین۱ عدد
آب لیمو یا عسل۱ ق غذا خوری
زنجبیل تازه یا خشک۱ ق چای خوری

طرز تهیه دمنوش دارچین

مرحله اول : جوشاندن دارچین

زنجبیل تازه را رنده می کنیم و با دارچین داخل قوری می ریزیم و روی آن آب ریخته و برای ۵ دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاد این کار باعث می شود طعم دارچین در آب مشخض شود.

مرحله دوم : تهیه دمنوش دارچین

قوری را از روی حرارت مستقیم برداشته و روی کتری آب در حال جوش بمدت ۱۰ دقیقه قرار می دهیم تا دمنوش با بخار غیر مستقیم آب دم بکشد بعد از دم کشیدن با لیمو یا عسل سرو کنید و داغ میل نماید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دمنوش دارچین و زنجبیل

  1. برای تهیه دمنوش می توانید از فرنچ پرس هم استفاده کنید بدین ترتیب که آب جوش را در فرنچ پرس ریخته و دارچین و زنجبیل را اضافه کنید بعد از ۱۰ دقیقه اهرم آن را فشار داده تا پرس شود.
  2. برای شیرین کننده می توانید از برگ استویا نیز استفاده کنید.
  3. می توانید از پودر دارچین نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
12
دیدگاه

  • ملیکا ۱ سال پیش

    اگر عسل نباشه چیکار کنم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      از شیرین کننده دلخواه مثل نبات برگ استوایا استفاده کنید

      پاسخ