طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای در فر و بدون فر برای چای و دمنوش

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای

 

اسلایس لیمو خشک یا چیپس لیموترش از دیگر نام های این لیمو خشک های ورقه شده است که بسیار سالم و خوشمزه می باشد و برای چای و طعم دار کردن انواع خورشت ها کاربرد دارد و تمام خواص و عصاره لیموترش را دارا می باشد و می توانید در تمام ایام سال این لیمو خشک ورقه ای را داشته باشید. شما می توانید برای طعم دار کردن انواع چای و بخصوص دمنوش ها از این برش های لیمو استفاده کنید و طرز تهیه بسیار آسانی دارد و از مدل های آماده بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. شما به راحتی می توانید لیمو خشک ورقه ای را در منزل تهیه کنید اگر فر و سولاردم دارید که کار بسیار آسانی دارید بهتر است بعد از برش خوردن لیموها هسته آنها را جدا کنید تا باعث تلخ شدن چای و یا دمنوش و خورشت های شما نشوند. اما از خواص لیمو خشک ورقه ای دارای ویتامین و مواد معدنی بسیار زیادی از جمله آهن، پتاسیم، سدیم، منیزیم و .. دیگر خواص خوب است و ترکیب آن با چای بسیار دلچسب است زیرا می توانید در روزهای سرد سال که لیمو تازه در بازار نیست از این لیمو های اسلایس شده استفاده کنید و یک چای لیمو فوق العاده را تهیه کنید و یا می توانید بعد از ریختن چای یک لیمو ورقه شده را داخل استکان انداخته و پذیرایی کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

لیمو ترش تازه۱ کیلوگرم

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای برای چای و دمنوش

مرحله اول: آماده سازی لیموترش

ابتدا باید از لیموترش تازه پوست نازک که رنگ آن کمی زرد شده استفاده کنید سپس داخل یک لگن آب قرار دهید و برای ۳ ساعت داخل آب قرار داده تا کمی تلخی پوست لیموترش گرفته شود سپس آبکش کنید و صبر کنید تا کامل خشک شود.

مرحله دوم: ورقه کردن لیموترش

برای ورقه کردن می توانید از دستگاه غذاساز استفاده کنید و یا با چاقو برش بزنید ابتدا سر و ته لیمو را بزنید و با چاقو برش های یکسان بزنید و یا از تیغه متوسط غذاساز استفاده کنید و اسلایس کنید و بعد هسته لیموها را کامل خارج کنید تا باعث تلخی خورش یا دمنوش و چای نشود.

مرحله سوم: خشک کردن لیمو خشک ورقه ای بدون فر

اما روش اول برای خشک کردن این اسلایس لیمو ها را داخل یک سینی فویل بپچید سپس اسلایس لیموها را داخل سینی چیده و برای ۳ الی ۴ روز مقابل آفتاب قرار دهید و در این چند روز چندین بار آن ها را زیر و رو کنید تا کاملا خشک و رنگ لیموها تیره شوند.

مرحله چهارم: تهیه لیمو خشک ورقه ای در فر و سولاردم

برای تهیه لیمو خشک ورقه ای در فر ابتدا تمام لیموها را در سینی فر و یا سولاردم چیده و برای ۴۰ دقیقه با دمای ۱۱۰ درجه در سولاردم و برای ۱ ساعت در کمترین درجه فر قرار دهید و بگذارید تا لیمو ها کاملا خشک شود.

فوت و فن های دستور تهیه لیمو خشک ورقه ای برای چای و دمنوش

  1. هر چقدر مقابل آفتاب بماند رنگ تیره تری خواهد داشت و حتما به خاطر کپک نزدن آن را زیر و رو کنید و یا می توانید مقابل باد پنکه یا کولر نیز قرار دهید.
  2. حتما لیمو خشک ورقه ای را در ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  3. لیمو خشک ورقه ای را در معرض نور خورشید قرار ندهید.
  4. شما می توانید تا ۶ ماه لیمو خشک ورقه ای را نگهداری کنید و اگر برای مدت طولانی تر می خواهید در فریزر قرار دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه لیمو خشک ورقه ای در فر و بدون فر برای چای و دمنوش
2.5 (50%) 8 votes