خواص چای سبز

خاصیت های چای سبز برای لاغری، سلامت پوست و زیبایی مو

خواص چای سبز

چای سبز چه خواصی دارد؟

چای سبز و لاغری

چای سبز دارای پلی فنل می باشد که باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن می شود و از انباشت چربی ها جلوگیری می کند. در این چای کافئین وجود دارد که باعث می شود تا در کاهش وزن موثر باشد. شما می توانید روزانه سه فنجان چای سبز میل کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید. می توانید برای خوش طعم کردن چای سبز از آب لیمو و زنجبیل استفاده کنید.

خواص درمانی چای سبز

چای سبز برای مبارزه علیه پوکی استخوان

پوکی استخوان به خاطر کم شدن تراکم استخوانی رخ می دهد و باعث ایجاد ضعف می کند. این مشکل در میان زنان شایع است. چای سبز به دلیل داشتن فلورید باعث بهبود سلامت استخوان ها می شود.

کاهش بیماری های قلبی با مصرف چای سبز

شما می توانید با مصرف چای سبز به صورت روزانه بیماری های قلبی را کاهش دهید. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز سطح کلسترول بد خون را کاهش داده و باعث افزایش لیپوپروتئین در بدن می شود.

پیشگیری از بیماری آلزایمر با نوشیدن چای سبز

بیماری فراموشی یک اختلال مغزی می باشد که باعث ضعیف شدن حافظه می شود. چای سبز باعث حفاظت از سلول های عصبی می شود. این چای دارای ال تیانین و کافئین می باشد و برای بهبود عملکرد مغز بسیار موثر است.

چای سبز ضد افسردگی است!

چای سبز دارای تیانین می باشد که باعث آرامش ذهن و کاهش استرس بدن می شود و تسکین افسردگی را به دنبال دارد. شما می توانید روزانه چای سبز میل کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

کنترل دیابت با چای سبز

تحقیقات نشان می دهد که چای سبز می تواند بر روی بیماری دیابت اثرگذار باشد. چای سبز باعث کاهش سطح قند خون می شود و حساسیت به انسولین را در بیماران دیابت نوع دو بهبود می بخشد.

چای سبز ضد سرطان است

چای سبز به دلیل آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد از رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند. کاتچین در چای سبز به وفور یافت می شود که با رشد سرطان پستان، روده، مثانه، مری، معده، روده بزرگ، پروستات، ریه، پوست و تخمدان مبارزه می کند. بهتر است روزانه یک فنجان چای سبز میل کنید.

مراقبت از سلامت لثه و دندان

برای جلوگیری از مشکلات دندانی مانند پلاک دندان و تورم لثه بهتر است چای سبز میل کنید.

رفع زگیل با چای سبز

همانطور که عنوان شد چای سبز دارای آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که برای رفع زگیل موثر است. شما می توانید روزانه چند فنجان چای سبز میل کنید. می توانید چای سبز کیسه ای را بخیسانید و سپس بعد از خنک شدن آن را مستقیما بر روی زگیل بگذارید.

چای سبز و تنظیم فشار خون

در چای سبز فلاونوئید وجود دارد که باعث کاهش فشار خون در بیماران می شود. چای سبز از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کند. این باعث آرامش رگ های خونی در بدن می شود. برای سلامت قلب و عروق خود چای سبز میل کنید.

خاصیت سم زدایی از بدن چای سبز

چای سبز را به عنوان یک عامل سم زدا برای بدن می توان شناخت چرا که دارای پلی فنل می باشد و باعث جلوگیری از رادیکال های آزاد در بدن می شود.

تقویت دستگاه ایمنی با چای سبز

می دانیم که پلی فنل ها که یک نوع آنتی اکسیدان محسوب می شود در چای سبز وجود دارد و باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود. شما می توانید روزتان را با مصرف چای سبز آغاز کنید. چای سبز می تواند از بدن در برابر رادیکال های آزاد مراقبت کرده و عفونت های باکتریایی را نابود کند.

تسکین آرتروز

چای سبز دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد که باعث جلوگیری از التهاب روماتیسم مفصلی می شود.

مبارزه علیه عفونت مجاری ادراری

سلامت دستگاه مجاری ادراری مهم است. شما می توانید با مصرف چای سبز به درمان عفونت مجاری ادراری و حفظ سلامتی مجاری ادراری کمک کنید. چای سبز برای از بین بردن عفونت های ادراری موثر است.

پیشگیری از بوی بد دهان

چای سبز می تواند باعث کاهش بوی بد دهان شود. فلورید طبیعی موجود در چای سبز باعث می شود تا بوی بد دهان درمان شده و از تشکیل پلاک های دندانی پیشگیری می کند.

درمان آلرژی ها

چای سبز دارای آنتی اکسیدان قوی به نام اپی گالوکاتچین گالات می باشد که باعث جلوگیری از عامل آلرژی زا می شود. شما می توانید روزی دو یا سه فنجان چای سبز بنوشید تا از آلرژی در امان باشید.

بهبود قوه‌ی بینایی

در چای سبز آنتی اکسیدان های مختلف یافت می شود که توسط چشم جذب می شود. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کند. ویتامین سی، ای، زاگزانتین و لوتئین از جمله موادی است که از چشم در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند.

کاهش شدت حملات آسم

در چای سبز توفیلین وجود دارد که از شدت حملات آسم پیشگیری می کند. شما می توانید چای سبز را میل کنید تا ماهیچه های آرام داشته باشید.

خواص چای سبز برای پوست

خاصیت های چای سبز برای پوست و زیبایی

خاصیت های چای سبز برای پوست و زیبایی

خالصیت چای سبز برای درمان آفتاب سوختگی

شما می توانید از چای سبز به عنوان درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید. شما می توانید چای سبز را دم کنید و بعد از خنک شدن مقداری پارچه تمیز بر روی آن قرار دهید تا به عنوان کمپرس سرد بر روی ناحیه آفتاب سوخته قرار دهید. چای سبز به عنوان یک درمان عالی برای آفتاب سوختگی می باشد.

چای سبز ضد پیری است!

شما می توانید از چای سبز به عنوان یک گیاه ضدپیری استفاده کنید، این چای به دلیل آنتی اکسیدان های فراوان باعث می شود تا در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند و باعث اکسیژن رسانی به سلول های پوست شود.

درمان آکنه با چای سبز

کاتچین آنتی اکسیدانی می باشد که در چای سبز وجود دارد و میزان تحریک هورمون های پوستی را کاهش می دهد. شما می توانید به راحتی از چای سبز برای درمان آکنه استفاده کنید.

چای سبز برای کاهش پف زیر چشم

چای سبز دارای ویتامین کا می باشد و به کاهش پف و لک های زیر چشم کمک می کند. شما می توانید از چای سبز برای کاهش پف زیر چشم استفاده کنید. شما می توانید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پنبه آغشته به چای سبز را بر روی محل پف زیر چشم قرار دهید.

لایه برداری از پوست با چای سبز

شما می توانید از چای سبز به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کنید. می توانید مقداری چای سبز را با سه قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید. بر روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید.

خواص چای سبز برای موی سر

خواص مصرف چای سبز برای موی سر

خواص مصرف چای سبز برای موی سر

چای سبز برای پیشگیری از موخوره

دکسیپانتنول موجود در چای سبز از موخوره جلوگیری می کند. چای سبز دارای ویتامین سی و ای می باشد و به عنوان یک نرم کننده عمل می کند. اگر می خواهید از موخوره جلوگیری کنید بهتر است از چای سبز استفاده کنید.

سلامت ناخن ها و چای سبز

مواد مغذی و آنتی اکسیدان های قدرتمند موجود در چای سبز باعث استحکام ناخن ها می شود و از شکنندگی ناخن های شما جلوگیری می کند. شما می توانید برای سلامت ناخن ها از چای سبز استفاده کنید.

کنترل ریزش مو با نوشیدن چای سبز

ریزش مو یکی از مشکلات شایع می باشد که خیلی از افراد با آن درگیر هستند. کاتچین موجود در چای سبز باعث کنترل ریزش مو می باشد. رشد دی هیدروتستوسترون باعث ریزش مو می شود. چای سبز می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

خواص چای سبز برای تحریک رشد مو

چای سبز باعث تحریک شدن فولیکول های مو می شود و باعث می شود تا رشد مو سرعت بگیرد. چرا که چای سبز دارای ویتامین سی، ویتامین ای و پلی فنول می باشد که باعث تقویت موهای شما می شود. شما برای تحریک رشد مو می توانید با برگ خشک شده چای سبز شوینده گیاهی درست کنید و بعد از شستن موهایتان با شوینده گیاهی موهای خود را آب بکشید.

درمان شوره ی سر با چای سبز

شما می توانید از چای سبز برای درمان ریزش و خارش موهای خود استفاده کنید. چای سبز باعث لایه برداری پوست سر شما شده و شوره سر را از بین می برد.

عوارض و مضرات چای سبز

مشکلات معده

می دانیم که در چای سبز کافئین وجود دارد. کافئین موجود در چای سبز کمتر از سایر چای ها می باشد اما باز هم می تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود. استفاده زیاد از چای سبز باعث ایجاد درد و حالت تهوع می شود.

کمبود آهن و کم خونی

شما اگر چای سبز را به مقدار زیاد مصرف کنید دچار کم خونی خواهید شد. اگر می خواهید چای سبز خواص خود را حفظ کنید بهتر است پس از غذای دارای آهن مصرف نکنید. مصرف زیاد این چای باعث کمبود آهن در بدن می شود.

سردرد

کافئین موجود در چای سبز باعث ایجاد سردرد می شود. این امر می تواند به خاطر وجود کمبود آهن در بدن ایجاد شود.

بی خوابی

یکی از مشکلاتی که در استفاده از چای سبز وجود دارد بی خوابی می باشد. کافئین موجود در چای سبز ممکن است در افراد مختلف باعث ایجاد بی خوابی شود.

ضربان قلب نامنظم

کافئین موجود در چای سبز باعث ایجاد ضربان قلب نامنظم در افراد می شود. این امر باعث می شود تا سرعت ضربان قلب شما افزایش پیدا کند و ضربان قلب تند و نامنظم بتپد.

استفراغ

پلی فنول موجود در چای سبز باعث استرس اکسیداتیو می شود. مصرف زیاد کافئین باعث ایجاد تهوع و استفراغ می شود. شما در طول روز مجاز به مصرف ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم کافئین هستید اگر این مقدار افزایش پیدا کند باعث ایجاد استفراغ می شود.

اسهال

اگر چای سبز را به تازگی شروع کرده اید، اسهال یکی از عوارض آن می باشد که ممکن است در شما ایجاد شود. مدفوع شل یکی از عوارض جانبی این چای می باشد.

سوزش سر دل

چای سبز دارای خواص اسیدی می باشد و باعث تحریک پوشش مری و ایجاد ریفلاکس می شود.

گیجی

اگر شما کافئین را به مدت طولانی مصرف کنید منجر به بروز علائمی نظیر سرگیجه و گیجی می شود.

خواص انواع چای:

source : image by Drinks Cups Lemon | Tea Hot Coffee