طرز تهیه آب هندوانه و لیمو و نعناع با مخلوط کن و گلاب در خانه

طرز تهیه آب هندوانه

 

یکی از انواع نوشیدنی ها می باشد که طرز تهیه بسیار راحتی دارد و بسیار پر خاصیت و مقوی می باشد و می تواند یک نوشیدنی سالم در روزهای گرم تابستان و ایام ماه مبارک رمضان باشد و همچنین می تواند یک نوشیدنی مناسب در هنگام ورزش کردن یا برای کسانی که در رژیم لاغری هستند باشد. اگر شما در فصل تابستان زیاد هندوانه مصرف می کنید و یا گاهی پیش می آید که هندوانه علاوه بر رنگ خوب آنها شیرین نیستند دست به کار شوید و آن را تبدیل به یک نوشیدنی خنک کنید. هندوانه کالری بسیار کمی دارد و لیکوپن یکی از مهم ترین مواد مغذی هندوانه می باشد شما با خوردن آب هندوانه به سیستم قلب کمک می کنید زیرا کلسترول های بد که موجب اختلال در عملکرد قلب می شود را متوقف می کند، همچنین برای هیدارته نگه داشتن آب بدن در روزهای گرم و روزه داری، کمک به کاهش درد های عضلانی، کمک به هضم غذا، مفید برای زنان باردار، کمک به کنترل فشار خون و … نیز مفید می باشد این نوشیدنی را می توانید به صورت اسموتی یا ساده تهیه کنید. امروز در پارسی دی آب هندوانه و لیمو و نعناع با مخلوط کن و گلاب در خانه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

هندوانه۱ عدد
گلاب۲ ق غذا خوری
شکر۱ ق غذا خوری
لیمو ترش تازه۱ عدد
یخبه مقدار لازم

طرز تهیه آب هندوانه و لیمو در خانه

مرحله اول: آماده سازی هندوانه

ابتدا هندوانه را برش بزنید سپس تخم های هندوانه را به کمک یک خلال دندان یا چاقو از هندوانه خارج کنید سپس آن را خرد کنید و به قطعات کوچک تر تبدیل کنید.

مرحله دوم: تهیه آب هندوانه با مخلوط کن

هندوانه ها را داخل مخلوط کن ریخته و دستگاه را روش کنید تا کمی حجم هندوانه ها کمتر شود سپس در ادامه گلاب و شکر و آب لیموترش را به همراه یخ خرد شده اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه آب هندوانه خوشمزه

حالا مجدد دستگاه را روشن کنید و بگذارید مواد به خوبی میکس و پوره شوند سپس داخل لیوان ریخته و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

مواد لازم برای تهیه آب هندوانه و نعناع

هندوانه۱/۲ عدد
برگ نعناع تازه۲ ق غذا خوری
یخبه مقدار لازم

طرز تهیه آب هندوانه با نعناع در خانه

مرحله اول: آماده سازی

هندوانه را برش دهید یا شتری خرد کنید سپس مغز های آن را جدا کنید این کار را با دقت انجام دهید تا مغزها در هنگام مخلوط شدن داخل آب هندوانه نباشند سپس پوست هندوانه را جدا کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

هندوانه را داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید تا کمی پوره شوند در ادامه برگ های نعناع را که از قبل شستید داخل مخلوط کن بریزید و یخ را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه آب هندوانه با نعناع

حالا مجدد دستگاه را روشن کنید و بگذارید مواد خوب یکدست شوند سپس داخل لیوان ریخته و با برگ نعناع تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آب هندوانه با مخلوط کن 

  1. در هر روش از بالا می توانید مقدار شکر را کم و زیاد کنید زیرا بستگی به شیرینی هندوانه دارد.
  2. بجای شکر از عسل نیز می توانید استفاده کنید.
  3. می توانید آب هندوانه را داخل صافی ریخته تا آب هندوانه شفاف و یکدست باشد.
  4. می توانید با برش های لیمو نیز این نوشیدنی را تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه