طرز تهیه خورش سیب درختی با مرغ و هویج ساده و لذیذ

طرز تهیه خورشت سیب درختی

 

یکی از انواع خورشت های سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و همان طور که از نام این خورش پیداست از سیب درختی برای تهیه آن استفاده می شود. خورشت سیب درختی طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای پاییز و زمستان یک خورشت ایده آل است. شما می توانید این خورشت را همانند دیگر خورش ها با مرغ یا گوشت تهیه کنید و به همراه برنج زعفرانی یک خورشت متفاوت خوشمزه با سیب درختی را میل کنید. همچنین شما می توانید از هر نوع سیب دلخواه برای تهیه این خورشت استفاده کنید و به اندازه دلخواه آن را خرد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش سیب درختی مجلسی با مرغ و هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پیاز۲ عدد
مرغ۳۰۰ گرم
لپه۱ پیمانه
هویج۱ عدد
سیب درختی۵ عدد
رب۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
شکر و آبلیموبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش سیب درختی با مرغ و هویج

مرحله اول: تفت دادن مرغ و پیاز

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس مرغ را به همراه پیاز تفت دهید و کمی فلفل سیاه اضافه کنید مرغ را خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه لپه را که از قبل خیس کرده و یکبار داخل آب جوشاندیم تا کف و بوی بد آن خارج شود را آبکش کنید و به همراه مرغ تفت دهید (لپه را زیاد تفت ندهید تا دیرپز نشود) و در انتها هویچ پوست کنده و خرد شده را به همراه رب اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود، بعد چند لیوان آبجوش اضافه کنید و بگذارید تا بجوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و بگذارید تا مرغ و لپه پخته شود.

مرحله سوم: افزودن سیب درختی

سیب ها را پوست بگیرید و به اندازه دلخواه برش بزنید و بشورید و بگذارید تا خشک شود. سپس داخل یک تابه با کمی روغن تفت دهید و بعد از پخت گوشت سیب ها را به همراه کمی زعفران اضافه کنید و بگذارید به مدت نیم ساعت سیب ها پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم: پخت خورش سیب درختی

وقتی همه مواد پخته و نرم شدند نمک را اضافه کنید و در انتها باید چاشنی خورشت را اندازه کنید برای چاشنی از کمی آبلیمو و شکر استفاده کنید و بنا به سلیقه و ذائقه خود مقدار ترشی و شیرینی این خورش سیب درختی را اندازه کنید. اجازه دهید تا خورش سیب درختی کمی غلیظ شود سپس از روی حرارت برداشته و با برنج و سالاد میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش سیب درختی با مرغ

  1. می توانید از آلو خورشتی نیز در تهیه این خورشت استفاده کنید.
  2. در افزودن زعفران دست و دلباز باشید.
  3. مقدار سیب را بنا به ذائقه خود می توانید کم و زیاد کنید.
  4. از گوشت خورشتی بجای مرغ نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه