طرز تهیه کره سیب درختی خانگی خوشمزه، ساده و مقوی با شیره انگور

دستور تهیه کره سیب

طرز تهیه کره سیب

 

کره سیب یکی از خوشمزه ترین کره ها می باشد که شاید فکر کنید در تهیه آن از کره استفاده می شود ولی نه، به دلیل بافت و حالت آن به آن کره سیب گفته می شود و در واقع شبیه مارمالاد می باشد.  شکل ظاهری آن از کره بادام زمینی یا کره پسته الهام گرفته شده است. شما می توانید کره سیب را روی نان بزنید و برای تهیه یک صبحانه خوشمزه از آن استفاده کنید و یا در تهیه انواع کیک و شیرینی این کره سیب خوشمزه را استفاده کنید. کره سیب یک میان وعده بسیار سالم و مقوی می باشد شما می توانید شکر را در تهیه کره سیب حذف کنید تا کره رژیمی داشته باشید. کره سیب با حرارت کم در طی چند ساعت متوالی تهیه می‌شود. این غذای مقوی به‌ خاطر طعم بسیار خوب آن راحت در دل بچه‌ها جا باز کرده و برای صبحانه و میان‌ وعده بچه‌ های مدرسه‌ای، بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کره سیب درختی خانگی خوشمزه، ساده و مقوی با شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کره سیب درختی

  • سیب ۴ عدد
  • شیره انگور ۴ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • جوز هندی و نمک در صورت تمایل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کره سیب خانگی با شیره انگور

مرحله اول: آماده سازی سیب

ابتدا سیب را شسته و بعد پوست بگیرید و هسته سیب را خارج کنید. سپس با چاقوی نازک برش بزنید، البته می توانید سیب ها را در اندازه دلخواه برش بزنید زیرا در انتها قرار است مواد میکس شوند.

مرحله دوم: پخت سیب

سیب ها را داخل تابه ای با گنجایش مناسب ریخته و شیره انگور، جوز هندی، دارچین، وانیل و کمی نمک را به آن اضافه کنید، حالا درب تابه را ببندید و با حرارت ملایم بگذارید تا سیب پخته و آب بیندازد.

مرحله سوم: میکس کردن

در ادامه برای پخت سیب شما باید ۳۰ دقیقه زمان دهید و مشاهده می کنید سیب ها آب انداخته، حالا درب تابه را بردارید و بگذارید آب اضافی آن کشیده شود و به رنگ کاراملی دربیاید سپس از روی حرارت برداشته و با گوشت کوب برقی یا غذاساز ساز یا مخلوط کن سیب را کاملا پوره کنید.

مرحله چهارم: تهیه کره سیب

حالا مخلوط پوره شده و غلیظ ما همان کره سیب سالم است که می توانید در ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید و در وعده صبحانه نوش جان نمایید.

نکات کلیدی در تهیه کره سیب درختی خانگی

  1. در تهیه این کره سیب از شیره انگور استفاده شده که می توانید با شکر جایگزین کنید.
  2. از شیره خرما به جای شیره انگور نیز می توانید استفاده کنید.
  3. نیازی به افزودن آب نیست زیرا سیب ها در هنگام پخت خودش آب می اندازد.
  4. افزودن دارچین اختیاری می باشد و قابل حذف است.
  5. مواد در انتها اصلا نباید آب داشته باشد وگرنه کره خیلی رقیق می شود.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه