طرز تهیه پنکیک سیب درختی با دارچین

طرز تهیه پنکیک سیب

 

یکی از انواع پنکیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و طرز تهیه جالبی دارد. شما هر نوع سیبی که دوست دارید می توانید در تهیه این پنکیک استفاده کنید، پنکیک ها همیشه یکی از خوشمزه ترین عصرانه و صبحانه ها می باشند که به دلیل مواد استفاده شده در آن بسیار مقوی و سیر کننده می باشند و برای ادامه یک روز خوب بسیار مناسب هستند. حالا این مواد پنکیک خوشمزه قرار است با سیب که یکی از میوه های بسیار پر خاصیت است ترکیب شود. شما می توانید مانند رسپی عمل کنید یا سیب را کاراملی کنید و در لا به لای پنکیک ها قرار دهید. امروز در پارسی دی پنکیک سیب درختی با دارچین و شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آرد۱ و ۱/۲ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
کره۳۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
دارچین۱ ق مربا خوری
سیب۴ عدد

طرز تهیه پنکیک سیب درختی با دارچین و شیر

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و ۱ ق غذا از شکر داخل کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی بزنید تا کمی کرم رنگ و از تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند.

مرحله دوم: افزودن شیر و کره

در ادامه کره را که از قبل در دمای محیط قرار دادید و نرم شده را به همراه شیر به مواد فوق اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شوند.

مرحله سوم: تهیه مواد پنکیک

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا عمل هوادهی آرد انجام شود سپس طی چند مرحله به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی یکدست شود غلظت مواد خیلی مهمه نباید خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.

مرحله چهارم: آماده سازی سیب

حالا سیب را بشورید اگر دوست داشتید پوست آن را بگیرید اگر نه آن را حلقه حلقه کنید سعی کنید ضخامت برش ها نه خیلی نازک و نه خیلی زیاد باشد سپس با کمک یک ماسوره خامه هسته مرکز آن را خارج کنید می توانید از چاقو نیز استفاده کنید سپس داخل یک کاسه شکر باقی مانده و دارچین را ریخته و سیب ها را در این مخلوط بغلطانید.

مرحله پنجم: پخت پنکیک سیب

کف یک ماهیتابه نچسب را کمی با کره چرب کنید سپس هر حلقه سیب را داخل مخلوط پنکیک فرو کنید به طوری که سیب کاملا با مواد کاور شود سپس در تابه داغ قرار دهید و درب تابه را ۵ دقیقه بگذارید تا پنکیک پف کند و خوب مواد مغز پخت شود سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود به همین ترتیب تمام پنکیک ها را آماده کنید و در انتها روی هم قرار دهید و روی آن مقداری عسل بریزید و میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک سیب دارچین

  1. می توانید ماست را جایگزین شیر کنید.
  2. می توانید با کمی خلاقیت این پنکیک را به شکل های مختلف تهیه کنید به طور مثال سیب را رنده کنید و در مواد پنکیک بریزید و یا برش های سیب را داخل تابه بگذارید و روی آن مواد پنکیک بریزید.
  3. شما می توانید به روش فوق میوه ای دلخواه را پنکیکی کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه