طرز تهیه چای زیره سبز و سیاه با دارچین مقوی و خوش طعم و مفید برای لاغری

چای زیره

 

یکی از انواع چای های خوشمزه و مفید برای بدن می باشد و دارای خاصیت های زیادی است. زیره گیاهی با دانه‌های کوچک معطر است که در شهر کرمان بسیار کاشت می شود. برگ های زیره بیست الی سانتی متر است و میوه این گیاه هلالی بوده و به انواع مختلفی تقسیم می شود، مانند زیره سبز و زیره سیاه که هر کدام خواص خود را دارند. زیره سیاه یا زیره کوهی که بیشتر در کرمان معروف است دارای فیبر بالایی است و باعث کاهش وزن می شود. اما زیره سبز که بیشتر در صنعت آشپزی و برای طعم دادن به غذاها و انواع پلو ها استفاده می شود. طبع زیره گرم و خشک است. زیره از دانه های گیاهی است که خواص آن تنها به مصرف پودر و یا دانه محدود نمی شود. دم کردن زیره فایده های مختلفی دارد که از آن غافل نشوید. از خاصیت های آن می توان به درمان سرفه و التهاب، ضد نفخ، کاهش درد روده و دردهای قاعدگی و ازبین بردن باکتری و سم های بدن نام برد. شما می توانید از عرق زیره نیز در تهیه این چای استفاده کنید و به دلخواه از انواع شیرین کننده همانند عسل یا برگ استوایا یا نبات استفاده کنید. اما مصرف زیاد زیره باعث لخته شدن خون می شود، اگر بیماری خاصی دارد قبل از مصرف زیره با پزشک خود مشورت کنید. چای زیره را می توانید در فرنچ پرس یا لیوان دمنوش ساز تهیه کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه چای زیره سبز و سیاه با دارچین را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

زیره سبز۱ ق غذاخوری
عسل۱ ق مربا خوری (اختیاری)
آب جوش۲ لیوان

طرز تهیه چای زیره سبز

مرحله اول:آماده سازی چای زیره

ابتدا کتری را روی شعله قرار دهید تا آب جوش شود. سپس ۱ قاشق زیره را به همراه ۲ پیمانه آب جوش داخل قوری بریزید و روی کتری قرار دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی حرارت باشد تا چای زیره دم ببرد.

مرحله دوم: سرو چای زیره

بعد از اینکه چای زیره دم کشید. لیوان مورد نظر را بردارید و با استفاده از صافی چایی را داخل لیوان بریزید تا دانه های زیره به لیوان منتقل نشود. می توانید ۱ قاق مربا خوری عسل به چای اضافه کنید و هم بزنید.نوش جان

چای زیره سیاه

مواد لازم برای تهیه چای زیره سیاه

زیره سیاه۱ ق غذا خوری
آب جوش۲ پیمانه
نبات یا عسلبه مقدار لازم

طرز تهیه چای زیره سیاه مفید برای لاغری

مرحله اول:آماده سازی چای

زیره را داخل قوری به همراه آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. بعد از گذشت مدت زمان گفته شده، چای را از صافی رد کنید.

مرحله دوم: سرو چای زیره

برای خوش طعم شدن چای می توانید از مقداری عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید. دقت کنید نباید چای زیره خیلی شیرین شود.

چای زیره و دارچین

مواد لازم برای تهیه چای زیره با دارچین

زیره سبز یا سیاه۱ ق غذا خوری
آب جوش۱ پیمانه
چوب دارچین۲ تکه

طرز تهیه چای زیره و دارچین

مرحله اول:آماده سازی چای زیره با دارچین

ابتدا آب را داخل کتری ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید. یک قاشق چای خوری زیره را به همراه ۲ تیکه چوب دارچین در داخل قوری ریخته و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید تا چای دم بکشد.

مرحله دوم: سرو چای زیره

بعد از اینکه چای زیره به همراه دارچین دم برد، آن را با صافی صاف کنید و داخل لیوان بریزید و در صورت تمایل مقداری عسل یا نبات اضافه کنید و هم بزنید تا کمی شیرین شود. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه چای زیره مفید برای لاغری

  1. می توانید زیره را آسیاب کنید و بعد داخل قوری بریزید.
  2. می توانید به همراه زیره از زنجبیل و چای سبز و نعناع استفاده کنید.
  3. می توانید دانه های زیره را تفت دهید و بعد آسیاب کنید و بعد داخل قوری بریزید.
  4. برای دم کردن چای زیره می توانید از فرنچ پرس یا لیوان های دمنوش ساز نیز استفاده کنید.
  5. در مصرف چای زیره زیاده روی نکنید، زیرا همان طور که بسیار مفید است می تواند مضر نیز باشد.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه