طرز تهیه بامیه پلو با مرغ مجلسی و آسان مرحله به مرحله

دستور پخت بامیه پلو

طرز تهیه بامیه پلو

 

بامیه پلو یکی از انواع پلوها می باشد که بسیار خوشمزه است و از بامیه به همراه مرغ تهیه می شود البته می توانید مانند دیگر غذاها شما از گوشت خورشتی یا بدون گوشت به صورت گیاهی این پلو را تهیه کنید و از طعم خوشمزه بامیه لذت ببرید. بامیه یا اکرا یک گیاه سبز خوردنی می باشد که با آن انواع ترشی و خورشت ها را تهیه می کنند و علاوه بر طعم و مزه خوب دارای خواص خوبی نیز می باشد. بامیه گیاهی سبز است که از برگ تا تمام قسمت های خودش قابل خوردن می باشد و مملو از فیبر است که به گوارش بدن کمک می کند و برای دفع سموم نیز بسیار مفید است همچنین برای درمان بیماری های قلبی نیز مفید است اگر احساس بی حالی و خستگی دارید بامیه بیشتری مصرف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه پلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بامیه پلو

  • برنج ۲.۵ پیمانه
  • بامیه ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • رب گوجه فرنگی ۲ ق غذا خوری
  • آب لیموترش ۲ ق غذا خوری
  • فیله مرغ ۴ تکه
  • زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه بامیه پلو با مرغ

مرحله اول: آماده سازی بامیه

ابتدا بامیه ها را خوب بشورید بهتر است برای بامیه پلو از بامیه سایز خیلی ریز استفاده کنید و تمیز بشورید سپس با کمک چاقو قسمت بالای بامیه را برش بزنید دقت کنید زیاد برش نزنید تا مایه لزج بامیه خارج شود.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس پوره سیر را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی سیر بلند شود و بعد بامیه ها را به همراه پیاز و سیر کمی تفت دهید تا سبک شوند در ادامه رب را اضافه کنید و به همراه آن کمی زعفران و آب لیموترش را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش رنگ شود سپس کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و ۱ استکان آب اضافه کنید و بگذارید تا بامیه ها پخته شوند.

مرحله سوم: پخت مرغ

در حین پختن بامیه ها داخل تابه دیگر کمی روغن و زعفران بریزید و فیله های مرغ را به همراه نمک و فلفل سیاه و کمی آب لیموترش خوب تفت دهید تا سرخ و طلایی شود سپس نیم ساعتی اجازه دهید با حرارت کم پخته و نرم شوند.

مرحله چهارم: تهیه بامیه پلو با مرغ

در ادامه برنج را که از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید و کمی زنده تر از همیشه بردارید و آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مناسب قرار دهید و مقداری برنج بریزید و کمی از مخلوط بامیه ها و همین طور لایه ها را تکرار کنید در انتها روی برنج فیله مرغ را به همراه کمی زعفران ریخته و بامیه پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بامیه پلو

  1. بهتر است برای تهیه این غذا از سینه مرغ استفاده کنید.
  2. می توانید همراه با گوشت خورشتی نیز این بامیه پلو تهیه کنید.
  3. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه