طرز تهیه خورش بامیه با گوشت قلقلی خیلی خوشمزه و فوری بدون لپه

دستور پخت خورش بامیه با گوشت قلقلی

طرز تهیه خورش بامیه با گوشت قلقلی

 

خورش بامیه با گوشت قلقلی یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و راحت است که با گوشت قلقلی تهیه می شود و شما می توانید به سرعت این خورش را تهیه کنید و به همراه پلو زعفرانی میل کنید. بامیه یکی از سبزیجات بسیار خوشمزه است که شما می توانید با آن انواع خورش ها و ترشی ها را تهیه کنید. شا می توانید به دلخواه به این خورش لپه خیس خورده یا نخود اضافه کنید و یا می توانید به صورت ساده آن را تهیه کنید. بامیه یا همان اکرا یکی از گیاهان خوردنی می باشد که مملو از فیبر می باشد و برای سلامت قلب و درمان چاقی گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طر زتهیه خورش بامیه با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه با گوشت قلقلی

  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • بامیه ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد بزرگ
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • غوره یا آبلیموترش به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بامیه با گوشت چرخ کرده قلقلی

مرحله اول: آماده سازی بامیه ها

ابتدا بامیه ها را بشورید و خوب تمیز کنید. سر بامیه را تا جایی که مایه لزج آن خارج نشود برش بزنید. در این مرحله دقت کنید زیرا اگر مایه لزج خارج شود باعث خراب شدن خورشت و کشدار شدن آن می شود. سپس داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بامیه ها را برای ۵ دقیقه تفت دهید تا از خامی خارج شود و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

در ادامه یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید و به همراه گوشت و ادویه ها خوب ورز دهید تا یکدست شود. اگر مواد خیلی شل بود ۱ ق غذا خوری آرد نخودچی به مواد بزنید. سپس از مواد به اندازه توپک های کوچک بردارید و داخل روغن سرخ کنید و از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: تفت دادن رب و پیاز

در ادامه یکی دیگر از پیاز ها را رنده یا نگینی ریز خرد کنید. داخل یک قابلمه کمی روغن ریخته و پیاز ها را به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و خوشرنگ شود. سپس ۲ لیوان آب جوش و چوب دارچین  روی مواد بریزید و صبر کنید به قل زدن بیفتد.

مرحله چهارم: تهیه خورش بامیه با گوشت قلقلی

در ادامه بامیه های سرخ شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد گوشت قلقلی ها را اضافه کنید و حرارت را کم کنید و بگذارید تا خورشت جا افتاده و غلیظ شود. در ۱۰ دقیقه انتهای کمی زعفران و گوجه فرنگی خرد شده را به خورش اضافه کنید. وقتی آب خورش غلیظ شد چند عدد غوره یا آبلیموترش تازه یا آبغوره به مواد اضافه کنید و مزه ها را اندازه کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش بامیه با گوشت قلقلی فوری و خوشمزه

  1. در اتتها وقتی سس غلیظ شد باید چوب دارچین را خارج کنید.
  2. می توانید از پودر دارچین نیز استفاده کنید.
  3. این خورش باید کم آب و غلیظ باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خورش بامیه با گوشت قلقلی خیلی خوشمزه و فوری بدون لپه
5 (100%) 1 votes