طرز تهیه لبو پلو یا چغندر پلو خوشمزه و مجلسی با مرغ

طرز تهیه لبو پلو

 

چغندر پلو یکی از پلوهای خوشمزه ی پاییزی است که همزمان با رسیدن لبو می توانید در منزل تهیه کنید. لبو پلو را بیشتر با مرغ تهیه می کنند ولی شما می توانید از گوشت قلقلی نیز استفاده کنید و می توانید یک گزینه خوب برای مهمانی و دورهمی ها باشد و علاوه بر خوشمزگی از خواص خوب لبو می توانید استفاده کنید از مهم ترین خواص لبو می توان به بهبود سلامت، کمک به کم خونی، سطح انرژی را بالا می برد، قند را تنظیم می کند، به گوارش غذا کمک می کند. امروز در پارسی دی لبو پلو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
لبو۳ عدد
پیاز۲ عدد
برنج۳ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
زرشک۱/۲ پیمانه
خلال بادام و پستهبه مقدار لازم
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه پودر دارچین و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه لبو پلو با مرغ

مرحله اول : پخت لبو

ابتدا لبو ها را باید بپزیم برای پخت لبو پوست آنها را نکنید خوب بشورید و داخل قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا پخته شود وقتی نرم شد آن را از قابلمه خارج کنید و زیر آب سرد نگه دارید با یک فشار ساده پوستش جدا می شود سپس به اندازه دلخواه خرد کنید یا می توانید رنده کنید به همراه شکر مجدد به قابلمه برگردانید تا کمی شیرین شود اگر لبو های شما شیرین بود شکر را حذف کنید.

مرحله دوم : تفت دادن مرغ

استخوان سینه مرغ را جدا کنید تا به صورت فیله دربیاد سپس مکعبی برش بزنید. داخل یک تابه پیاز خلالی کنید و با کمی روغن زردچوبه تفت دهید سپس سینه مرغ خرد شده را به آن اضافه کنید و با پیاز تفت دهید حرارت را کم کنید تا مرغ مغز پخت شوند در انتها کمی زعفران اضافه کنید.

مرحله سوم : افزودن لبو

لبوها خرد شده را به همراه کمی آب آن به مرغ ها اضافه کنید و ادویه ها را بزنید سپس خوب تفت دهید تا آب مرغ و لبو تمام شود و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم : پخت لبو پلو

برنج را که از قبل با نمک خیس کردید روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاد در حین جوشیدن برنج کف برنج را بگیرید سپس آبکش کنید و مقداری روغن کف قابلمه ریخته و ته دیگ مناسب قرار دهید کمی برنج ریخته و از مواد که در مرحله قبل تهیه کردیم روی برنج بریزید و هم بزنید می توانید برای رنگ بیشتر کمی از آب لبو نیز روی برنج ریخته تا قرمز تر شود دوباره برنج ریخته و از مواد مرغ و لبو اضافه کنید برنج را بمدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید در این زمان زرشک را با شکر تفت دهید سپس خلال ها را که از قبل با کمی آب و گلاب خیس کردید با زرشک اضافه کنید سپس در دیس برگردانید و از خلال و زرشک روی آن بریزید و به همراه ترشی یا سالاد لبو پلو را نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت لبو پلو

  1. لبوها را زیاد نگذارید تا له شود اجازه دهید فرایند پخته شدن آن با برنج کامل شود.
  2. افزودن خلال و زرشک اختیاری می باشد.
  3. آب لبو را دور نریزید و می توانید برای تهیه انواع بورانی یا سس رنگی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه