طرز تهیه دلمه کدو حلوایی ساده و خوشمزه با گوشت و پنیر پیتزا در فر

دستور پخت دلمه کدو حلوایی

طرز تهیه دلمه کدو حلوایی

 

دلمه کدو حلوایی یکی از دلمه های خوشمزه مخصوص فصل پاییز و زمستان است که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و به راحتی می توانید در منزل با داشتن کدو های تنبل این دلمه ها را تهیه کنید. طرز تهیه این دلمه کمی با دلمه های دیگر متفاوت است و در فر پخته می شود البته می توانید در توستر یا سولاردم نیز این دلمه را قرار دهید و اگر فر ندارید می توانید از فر دست ساز خانگی به روی گاز با یک قابلمه و یک سه پایه نیز تهیه کنید. بهتر است برای تهیه این دلمه از کدو حلوایی سایز کوچک استفاده کنید تا بتوانید به صورت دو نفره یا تک نفره آن را سرو کنید و از خواص خوب کدو حلوایی یا همان کدو تنبل نیز بهرمند شوید. امروز در پارسی دی دلمه کدو حلوایی با گوشت و پنیر پیتزا در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دلمه کدو حلوایی

  • کدو حلوایی سایز کوچک ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه دلمه کدو حلوایی با گوشت و پنیر پیتزا در فر

مرحله اول: آماده سازی و پخت اولیه

ابتدا کدو ها را خوب بشورید چون قرار است با پوست سرو شود حتما با فرچه تمیز شسته و از وسط به دو نیم کنید حالا داخل کدو ها را با کمی نمک و فرچه آغشته به روغن زیتون چرب کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا پخته شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد میانی

برای مواد میانی کمی روغن زیتون داخل تابه ریخته تا داغ شود پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود و بعد ۳۰۰ گرم گوشت اضافه کنید و ادویه و نمک را اضافه کنید و خوب مواد را تقت دهید تا گوشت سرخ و تغییر رنگ دهد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: پر کردن دلمه ها

بعد از پخت اولیه دلمه ها آن را از فر خارج و داخل آن را با مواد گوشتی پر کنید و روی آن را پنیر پیتزا بریزید افزودن پنیر دلخواه است البته می توانید از انواع پنیرها مانند ورقه ای و موزارلا نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت دلمه کدو حلوایی

حالا دلمه های پر شده را داخل سینی فر قرار دهید و در پنجره وسط فر به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا دلمه ها پخته و پنیر ذوب شود سپس از داخل فر خارج و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دلمه کدو تنبل

  1. به دلخواه می توانید مواد و سبزیجات دلخواه را به مواد گوشتی اضافه کنید.
  2. برای پخت در توستر و فر برقی دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  3. این دلمه کدو در کنار ماست و سیر طعم و مزه بسیار خوبی دارد.
  4. سایز کدو حتما باید ریز باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه