طرز تهیه دلمه قارچ خوشمزه و مجلسی با گوشت و پنیر پیتزا در فر

طرز تهیه دلمه قارچ

 

از دسته غذاهای فوری و سبک می باشد که به راحتی می توانید تهیه کنید. دلمه قارچ را به عنوان یک میان وعده یا وعده اصلی سبک می توان نام برد. شاید برای شما جالب باشد که با قارچ بتوانید یک دلمه سریع و راحت تهیه کنید. برای ریختن مواد دلمه شما می توانید ابتکار به خرج بدید از هر موادی که اهل خانه و خانواده دوست دارند استفاده کنید می توانید اسفناج اضافه کنید یا از مایه ماکارونی استفاده کنید یا حتی از سینه مرغ پخته شده این دلمه خوشمزه را تهیه کنید فقط در نظر داشته باشید موقع خرید قارچ هایی را که کمی بزرگتر هستند انتخاب کنید. قارچ یک منبع خوبی از ویتامین D می باشد که موجب روشن شدن و شفاف شدن پوست می شود و همچنین می توانید با مواد کم کالری یک دلمه قارچ رژیمی تهیه کنید و در برنامه غذایی خود بگنجانید. امروز در پارسی دی دلمه قارچ بسیار خوشمزه با گوشت و پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم  داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

قارچ بزرگ۱۰ عدد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
جعفری خرد شده۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه دلمه قارچ با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا

مرحله اول : آماده سازی قارچ

یکی از نکات مهم تهیه دلمه قارچ این می باشد که قارچ ها را داخل لگن آب نندازید زیر تمام آب را به خودش جذب می کند و پس می دهد شما باید برای تمیز کردن قارچ از یک دستمال نمدار کمک بگیرید قارچ ها را با دستمال خوب پاک کنید و یا می توانید با کمک یک چاقو تیز پوست نازکش را جدا کنید تا قارچ سفیدی بدست بیاد. پایه قارچ را با چاقو ببرید و ریز خرد کنید زیرا قرار است داخل مواد دلمه استفاده کنیم. داخل قارچ را با آرامی با قاشق کوچک بگیرید.

مرحله دوم : تهیه مایه دلمه قارچ

پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز ها را اضافه کنید و با کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود سپس گوشت چرخ کرده را افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. فلفل دلمه ها را ریز خرد کنید به همراه پایه قارچ ها و کمی فلفل و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا مایه دلمه قارچ بدست بیاد آن را کنار بگذارید پس از آنکه خنک شد جعفری اضافه کنید و هم بزنید (وقتی حرارت خاموش است جعفری را اضافه کنید تا خواص خودش را از دست ندهد).

مرحله سوم : تهیه دلمه قارچ

از مواد دلمه داخل قارچ ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید و قارچ ها را داخل سینی فر قرار دهید و داخل فری که از قبل روشن کردید بگذارید و دما را روی ۱۸۰ درجه بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا پنیر ذوب شود سپس از فر خارج کنید دلمه قارچ ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دلمه قارچ

  1. می توانید به جای پنیر پیتزا از پنیر خامه ای نیز استفاده کنید.
  2. سعی کنید از قارچ های تازه استفاده کنید.
  3. می توانید دلمه قارچ در سولاردم تهیه کنید به مدت ۷ دقیقه در دمای ۱۷۰ قرار دهید.
  4. می توانید به جای گوشت چرخ کرده از ژامبون یا مرغ نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه دلمه قارچ خوشمزه و مجلسی با گوشت و پنیر پیتزا در فر
4 (80%) 7 votes