طرز تهیه قهوه موکا حرفه ای و کافی شاپی در خانه و بدون دستگاه

 طرز تهیه کافه موکا

 

در پارسی دی قصد داریم طرز آماده سازی کافه موکا را به سبک کافی شاپ ها به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. کافه موکا مانند یک کافه لاته بر اساس اسپرسو و شیر داغ تهیه می شود. کافه موکا را همچنین می توان با شکلات تلخ یا شیر شکلاتی تهیه نمود. در برخی کشورها و گویش ها کافه موکا را با نام موکاچینو می شناسند. منظور از کافه موکا می تواند شکلات داغ که به آن مقداری قهوه اسپرسو اضافه شده است، باشد. قهوه موکا را به پیشنهاد پارسی دی می توان لایه لایه تهیه نمود که شامل یک لایه شیر یا خامه به جای شکلات داغ در بالایش باشد. همچنین می توان برای خوشمزه تر کردن نوشیدنی اندکی پودر کاکائو یا مارشمالو به سطح آن اضافه کرد. نوع سفید قهوه موکا مانند نوع اصلی قهوه موکا تهیه می شود و فقط به جای شکلات، شکلات سفید استفاده می شود. در پارسی دی همراه ما باشید برای تهیه کافه موکا کافی شاپی.

مواد لازم 

قهوه۳۰ گرم
شکلات تکه ایبه مقدار لازم
پودر کاکائو۱ ق غذا خوری
شیر۲ لیوان
خامه قنادیبه مقدار لازم
آببه مقدار لازم

طرز تهیه کافه موکا

مرحله اول: آماده سازی قهوه

ابتدا قهوه و آب سرد را روی حرارت ملایم گذاشته تا شروع به جوشیدن کند. سپس قهوه را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: اضافه کردن شیر

سپس شیر را گرم کرده به همراه تکه های شکلات به قهوه آماده شده اضافه نمائید.

مرحله سوم: پایان کار

تمامی مواد را به جز خامه اضافه کرده به قهوه همه را با هم ترکیب نمائید و یا همرانطور که گفته شد به صئرت لایه لایه روی هم بریزید. سپس با خامه و دارچین و یا حتی سس شکلات به دلخواه تزئین نمائید.

فوت و فن های دستور تهیه کافه موکا 

  1. در صورت تمایل کافه موکا را می توانید سرد سرو کنید؛ برای این کار کافی است بعد از پایان کار قهوه موکا را دایل یخچال قرار دهید تا خنک شود.
  2. برای غلظت کافه موکا کافی است میزان شیر را کم کنید.
  3. می توانید به جای استفاده از خامه از بستنی استفاده نمائید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه