طرز تهیه لاته دارچین و زنجبیل خوشمزه و ساده با اسپرسو و شیر

دستور تهیه لاته دارچین

طرز تهیه لاته دارچین

لاته دارچین یا به اصطلاح لته یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه ایتالیایی می باشد که در واقع به معنی شیر است . حالا ترکیب شیر با قهوه و اسانس های مختلف لاته با طعم های گوناگون را ایجاد کند. لاته دارچین یک ترکیب فوق العاده خوشمزه و زمستانی می باشد و کاملا بدون قند است زیرا برای شیرین شدن آن از کمی شیره انگور قرار است استفاده کنیم. اما مهم ترین قسمت یک لاته شیر فوم گرفته آن می باشد که شما به چند روز می توانید آن را تهیه کنید، مانند دستگاه اسپرسو و با نازل مخصوص فوم گیری یا فرنچ پرس، فومر و همزن های مخصوص فوم گیری که باید در کنار این دستگاه از شیر پرچرب استفاده کنید تا به فوم دلخواه برسید. در تهیه لاته دارچین کمی ادویه های خوش عطر و بو تهیه می شود که در کنار طعم فوق العاده آن خواص خوبی نیز دارد. یک لاته خوشمزه می تواند باعث رفع خستگی شما شود و یک روز پر انرژی برای شما به همراه داشته باشد. طبع این لاته گرم است و برای روز های سرد بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه لاته دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لاته دارچین

  • قهوه اسپرسو ۳ شات یا ۱/۲ پیمانه
  • زنجبیل ۱/۳ ق چای خوری
  • دارچین ۱/۳ ق چای خوری
  • جوز هندی ۱/۸ ق چای خوری
  • شیره انگور ۱ ق چای خوری
  • پودر میخک نوک ق مربا خوری
  • شیر ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه لاته با دارچین و اسپرسو

مرحله اول: تهیه اسپرسو

ابتدا باید ۳ شات که معادل ۱/۲ پیمانه می باشد اسپرسو تهیه کنید. شما می توانید از دستگاه برقی یا موکاپات استفاده کنید. برای داشتن ۳ شات اسپرسو ۲ پیمانه قهوه اسپرسو را داخل بسکت بریزید و با تمپر فشار دهید و روی دستگاه وصل کنید و اسپرسو را تهیه کنید و یا می توانید از قهوه های فوری که فقط نیاز به حل کردن در آبجوش را دارند استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا داخل یک شیرجوش اسپرسو آماده شده را به بریزید و بعد در ادامه زنجبیل و پودر دارچین و میخک و در انتها شیره انگور را ریخته و مواد را هم بزنید تا عطر ادویه ها آزاد شود. سپس از روی حرارت بردارید و داخل لیوان بریزید.

مرحله سوم: تهیه فوم شیر

در ادامه شیر را با کمک نازل دستگاه اسپرسو فوم گیری کنید و یا می توانید کمی شیر را گرم کنید و داخل فرنچ پرس بریزید و اهرم را برای ۲۰ ثانیه فشار دهید تا فوم شیر بدست بیاید.

مرحله چهارم: تهیه لاته دارچین

در ادامه شیر یا فوم گرفته شده را روی مخلوط اسپرسو و دارچین ریخته و روی کف فوم به دلخواه کمی پودر دارچین الک کنید و این نوشیدنی را گرم بنوشید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لاته دارچین و زنجبیل

  1. اگر هر کدام از ادویه ها را نداشتید می توانید حذف کنید.
  2. می توانید از نسکافه یا قهوه فوری نیز استفاده کنید.
  3. بهتر است برای فوم دادن به شیر با کمک دستگاه از پیچر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه لاته دارچین و زنجبیل خوشمزه و ساده با اسپرسو و شیر
4.5 (90%) 2 votes