طرز تهیه نوشیدنی گرم ثعلب ترکیه ای مقوی و مفید برای بدن بخصوص سرفه

دستور تهیه نوشیدنی ثعلب

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب

 

نوشیدنی گرم ثعلب یکی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه و ترکی می باشد که شما می توانید در انواع فصل به خصوص فصل پاییز و زمستان که هوا سرد می شود به راحتی در خانه تهیه کنید و بدن را گرم نگه دارید و از سرفه  های سرماخوردگی رها شوید. ثعلب نوشیدنی کشور ترکیه می باشد و از آرد ثعلب تهیه می شود. آرد ثعلب با زحمت های زیاد از رشه های خشک شده سیبک تهیه می شود و خوصا درمانی بسیار زیادی دارد. نوشیدنی ثعلب ترکیه از شیر گرم و دارچین تهیه می شود و بسیار غنی و خوشمزه است و طعمی شبیه به فرنی خودمان را دارد. اولین ثعلب در قرن ۱۷ و ۱۸  در امپراطوری عثمانی بوده که به سمت کشور های غربی رفته است. ثعلب تاثیر درمانی بسیار زیادی دارد و به حصوص در در درمان گلو درد و بیماری لثه. نوشیدن ثعلب در فصل زمستان و پاییز و یا به عنوان یک میان وعده در ماه رمضان در ترکیه بسیار رایج می شود و این نوشیدنی در فصل سرد در خیابان های ترکیه سرو می شود و برای بیمارهای تنفسی بخ حصوص سرما خوردگی و آنفولانزا گزینه بسیار خوبی می باشد. پودر ثعلب در بسته بندی آماده در بیرون وجود دارد ولی رسپی بسیار ساده ی دارد که می توانید در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نوشیدنی گرم ثعلب ترکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی ثعلب ترکیه ای برای ۲ نفر

  • شیر ۲ پیمانه
  • ثعلب ۱ ق مربا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • دارچین برای سرو

طرز تهیه نوشیدنی ثعلب خوشمزه و دلچسب و مقوی

مرحله اول: گرم کردن شیر

ابتدا باید شیر را داخل شیر گرم کن یا قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا شیر کم کم به نقطه جوش برسد و کف کند. داخل یک کاسه ثعلب و شکر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: افزودن ثعلب

وقتی شیر جوشید باید آن را از روی حرارت بردارید و یک همزن دستی کنار دست خود قرار دهید و بعد مخلوط شکر و ثعلب را اضافه کنید و مداوم برای ۴ دقیقه هم بزنید به طوری که شیر کاملا غلیظ شود مانند فرنی که نشاسته دارد از حالت روان بودن خارج شود.

مرحله سوم: تهیه نوشیدنی ثعلب

در ادامه وقتی به این مرحله رسیدید باید ۲ فنجان آماده کنید و نوشیدنی ثعلب را داخل آن بریزید و روی نوشیدنی دارچین ریخته و سرو کنید. دقت کنید این نوشیدنی باید داغ داغ سرو شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نوشیدنی ثعلب دلچسب و مقوی به روش ترکیه ای

  1. بعد از افزودن ثعلب باید مداوم هم بزنید وگرنه مواد گلوله می شود و نوشیدنی خراب می شود.
  2. ثعلب را می توانید از لوازم قنادی یا عطاری ها تهیه کنید.
  3. شیر باید کاملا غلیظ و خامه ای شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه