طرز تهیه کافه لاته کافی شاپی حرفه ای با دستگاه اسپرسوساز در خانه

کافه لاته

 

بی شک یکی از خوش طعم ترین نوشیدنی ها گرم و  محبوب دنیا می باشد که اولین بار در ایتالیا کشف شد ولی طراحی آرت آن اولین بار توسط دیوید شومر در اواسط سال ۱۹۸۰ در آمریکا کشف شد و این کافه را دلچسب تر کرد. ایتالیا مهد تمدن انواع قهوه ها می باشد. لاته در واقع ترکیب هنر با شیر و قهوه می باشد که هدف از این آرت ترغیب مشتری به خوردن لاته می باشد. کافه لاته از شیر بخار داده شده با دستگاه اسپرسو یا فرنچ پرس تهیه می شود. نسبت استفاده از قهوه و شیر در کافه لاته ۱ به ۳ است و این نوشیدنی در فنجان ها ۸۰ تا ۹۰ میلی متری سرو می شود. انواع مختلفی لاته وجود دارد مثلا لاته وانیل یا لاته عسل که بسیار خوشمزه می باشند. تهیه کافه لاته در منزل بسیار آسان است در صورتی که شما ابزار آن را داشته باشید در واقع یک وسیله برای دم آوری قهوه که می تواند موکاپاد یا دستگاه اسپرسو یا فرنچ پرس باشد و یک وسیله برای تهیه فوم لاته که همزن مخصوص فوم دار کردن شیر یا نازل بخار اسپرسو یا فرنچ پرس است. امروز کافه لاته بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

قهوه اسپرسو۷ گرم
شیر پرچرب۱/۲ پیمانه

طرز تهیه قهوه موکا حرفه ای و کافی شاپی در خانه و بدون دستگاه

طرز تهیه کافه لاته 

مرحله اول : تهیه قهوه اسپرسو

ابتدا قهوه را داخل بسکت یا سبد قهوه می ریزیم و با تمپر خوب فشار می دهیم تا فشرده شود سپس سبد قهوه را داخل دستگاه قرار می دهیم وقتی گرم شد و چراغش روشن شد عصاره قهوه را می گیریم.

مرحله دوم : تهیه فوم شیر

شیر پرچرب را داخل شیرجوش کوچک یا پیچر ریخته و دستگاه را روی حالت بخار قرار دهید وقتی دستگاه گرم شد نازل بخار را چند دقیقه روشن می کنیم تا آب داخل دستگاه خارج شود نازل دستگاه را تا روی سطح پیچر قرار می دهیم و دکمه بخار را می زنیم و اجازه می دهیم تا حجم شیر دو برابر شود و فوم بگیرد (حتما دمای شیر را با قرار دادن دست خود روی پیچر چک کنید و بیش از حد شیر را بخار ندید چون ممکن است شیر بسوزد و طعم و مزه بدی به لاته بدهد)

مرحله سوم : تهیه کافه لاته

پیچر را دو بار به سطح بکوبید تا فوم و شیر جدا شوند سپس فنجان اسپرسو را در دست بگیرید و شیر را اضافه کنید و با تکان های دست روی اسپرسو طرح ایجاد کنید و روی آن را می توانید با پودر کاکائو تزئین کنید. آرت زدن در لاته نیاز به تمرین دارد پس حتما تکرار کنید تا یاد بگیرید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کافه لاته با دستگاه اسپرسو خانگی

  1. برای درست کردن فوم شیر بدون دستگاه می توانید شیر را گرم کرده و با همزن بزنید تا حجم بگیرد و دو برابر شود.
  2. برای دم کردن قهوه بدون دستگاه از موکاپاد استفاده کنید بدین صورت که زیر موکاپاد را تا واشرش آب ریخته و قهوه را داخل سبد بریزید سپس روی حرارت ملایم گذاشته تا قهوه ازش خارج شود.
  3. فوم شیر را با فرنچ پرس نیز می توانید تهیه کنید بدین صورت که شیر را کمی گرم کنید در دمای حدود ۵۵ درجه سپس داخل فرنچ پرس ریخته و برای چند دقیقه خوب بزنید تا فوم دار شود سپس روی قهوه خود بریزید.
  4. اگر قهوه و شیر کمی سرد شد می توانید از ماکروفر برای گرم کردن کافه لاته استفاده کنید.
  5. اگر دوست دارید قهوه شما شیرین باشد از سیروپ ها می توانید در تهیه قهوه استفاده کنید.
  6. با اضافه کردن عسل یا وانیل می توانید لاته های طعم دار تهیه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کافه لاته کافی شاپی حرفه ای با دستگاه اسپرسوساز در خانه
4.5 (90%) 6 votes