طرز تهیه قهوه اسپرسو حرفه ای با دستگاه اسپرسو ساز خانگی موکاپات

طرز تهیه قهوه اسپرسو روگازی

قهوه اسپرسو نوعی قهوه غلیظ است که به وسیله ماشین قهوه ساز یا همان دستگاه اسپرسو و با عبور دادن آب جوش با فشار از میان قهوه آسیاب شده تهیه می شود. از اسپرسو در تهیه انواع نوشیدنی ها مثل لاته آمریکائی یا کاپو چینو نیز استفاده میشود. در مورد خواص قهوه باید به فواید آن در لاغری گفت که بسیار مفید است. قهوه به این دلیل برای لاغری گفته شده است که در کوتاه مدت سوخت و ساز بدن را بالا می برد. معمولا اسپرسو را به دو روش می شود تهیه کرد: استفاده از دستگاه اسپرسوساز برقی و یا از دستگاه اسپرسو رو گازی به نام موکاپات. امروز در پارسی دی برای شما عزیزان که دستگاه اسپرسو ساز برقی را ندارید، طرز تهیه اسپرسو را با دستگاه موکاپات به شما پیشنهاد می دهیم. در ادامه مطلب طرز تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسو خانگی را به صورت مرحله به مرحله با دستگاه موکاپات توضیح می دهیم.

مواد لازم برای تهیه قهوه اسپرسو

قهوه آسیاب شده۴ قاشق مرباخوری
آب۴ فنجان
دستگاه موکاپات۱ عدد

طرز تهیه قهوه اسپرسو

مرحله اول: آسیاب

اگر قصد دارید قهوه را خودتان آسیاب کنید به یاد داشته باشید که  قهوه باید بسیار نرم باشد و زبری کمی را داشته باشد.

مرحله دوم: دستگاه اسپرسو

دستگاه اسپرسوی موکاپات، روگازی نیز میباشد و از سه قسمت تشیکل شده است. قسمت زیری مخزن آب است و قسمت میانی فیلتر قهوه و بخش رویی آن جایی است که قهوه اسپرسو در آن جمع می شود. اول از همه باید مخزن آب را تا محل مشخص شده آب سرد پر کنید.

مرحله سوم: آماده سازی قهوه اسپرسو

قهوه آسیاب شده را داخل فیلتر بریزید. بطوری که قهوه فیلتر را کاملا پر کند. آما قهوه را نیازی نیست که در فیلتر فشرده کنید. اینکار باعث بستگی فیلتر می شود.

مرحله چهارم: پایان کار

در آخر هم باید بخش قوری اسپرسو ساز را روی فیلتر قرار دهید و پیچ کنید. و حالا وقت آن است که موکاپات را روی شعله متوسط قرار دهید. سپس قهوه اسپرسو یآماده شده را در فنجان بریزید و میل کنید. قهوه اسپرسو را معمولا در فنجان های کوچک سرو می کنند. البته با افزودنی هایی مثل شیر، بستنی و یا خامه می توانید آن را به لاته آمریکائئی و یا کاپو چینو و قهوه های دیگر نیز تبدیل کنید و نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور تهیه قهوه اسپرسو

  1. هر بار که می خواهید از موکاپات استفاده نمائید، دقت داشته باشید که دستگاه خشک باشد. مخصوصا قسمت فیلتر.
  2. همانطور که گفته شد در خانه هم می توانید از دستگاه اسپرسوی برقی استفاده نمائید اما قیمت موکاپات به نسبت دستگاه اسپرسو مناسب تر است.
  3. میتوانید قهوه اسپرسو را در انواع گلاسه ها سرو نمائید.
  4. همانطور که گفته شد می توانید در اسپرسو خامه،  شیر و بستنی اضافه کنید و آنرا تبدیل به دیگر قهوه ها کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه