طرز تهیه قارچ پلو با مرغ زعفرانی ساده و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه قارچ پلو با مرغ

 

یکی از پلوهای بسیار خوشمزه و هیجان انگیز و رنگارنگ است که با قارچ تهیه می شود شما می توانید از انواع سبزیجات دیگر در تهیه این پلو استفاده کنید. قارچ پلو با مرغ یکی از راحت ترین و سریع ترین راه های تهیه یک نهار خوشمزه است شما می توانید از سینه مرغ یا ران مرغ استفاده کنید و آن را آبپز کنید سپس ریش ریش کنید و یا به صورت فیله مرغ را آماده کنید. میزان قارچ ها به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد و بهتر است از قارچ تازه و سفید استفاده شود. قارچ ها برای افراد دیابتی بسیار مفید هستند و همچنین برای تنظیم سطح کلسترول نیز بسیار مناسب هستند. امروز در پارسی دی قارچ پلو با مرغ زعفرانی مجلسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
قارچ۵۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
فلفل دلمه رنگی۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه قارچ پلو با مرغ زعفرانی و مجلسی

مرحله اول: تقت دادن پیاز

ابتدا برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید و بعد پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود بعد در ادامه سیر را پوره کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت داده تا بوی سیر بلند شود.

مرحله دوم: پخت مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به قطعات ریزتر خرد کنید و با پیاز و سیر تفت دهید و تا تغییر رنگ دهید سپس کمی زعفران و فلفل سیاه و نمک بزنید و تفت دهید تا کم کم مرغ ها پخته و نرم شوند در ادامه فلفل دلمه را نیز نگینی ریز خرد کنید و با مرغ تفت دهید.

مرحله سوم: افزودن قارچ

قارچ ها را خوب بشورید و اگر قسمتی از آنها خراب است بگیرید سپس اسلایس کنید و روی قارچ ها آبلیمو تازه بریزید و بعد قارچ ها را به تابه مرغ اضافه کنید و خوب تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود بهتر است حرارت بالا باشد تا آب قارچ زودتر کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت قارچ پلو با مرغ

برنج را روی حرارت قرار دهید تا کم کم بجوش بیاد در حین جوشیدن کف روی برنج را بگیرید و بعد از اینکه برنج نرم شد آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مورد نظر را قرار دهید می توانید از اسلایس های قارچ استفاده کنید سپس در ادامه نیمی از برنج را بریزید و بعد مواد میانی تهیه شده را اضافه کنید و روی مواد کمی زعفران بریزید و مابقی برنج را ریخته و قارچ پلو با مرغ را برای ۴۵ دقیقه دم بگذارید تا پخته و دم بکشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قارچ پلو با مرغ مجلسی

  1. می توانید نیمی از مواد میانی را نگه دارید و در انتها روی پلو بریزید.
  2. به دلخواه کمی پودر پاپریکا بزنید.
  3. افزودن آبلیمو باعث می شود رنگ قارچ ها سیاه نشود.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه