طرز تهیه تارت گوشت چرخ کرده و قارچ خوشمزه و مجلسی در فر

طرز تهیه تارت گوشت

 

یکی از خوشمزه ترین و مجلسی ترین تارت ها می باشد که می توانید برای مهمانی و دورهمی ها تهیه کنید و به شکل های مختلف آن را با خمیر تزئین کنید. این غذا از لایه خمیر تارت و یک لایه مواد میانی که از گوشت و قارچ است تهیه می شود. تارت ها در اندازه و سایزهای مختلفی تهیه می شود و شما می توانید از قالب های مینی تارت و یا از یک قالب کف جدا شونده استفاده کنید. تارت به عنوان یک دسر جذاب از قرن ۱۵ میلادی در اروپا رایج و امروزه بسیار محبوب شده است و خمیر تارت بسته به غذا و یا شیرینی که قرار است در آن پخته شود میزان شوری و شیرینی آن تغییر می کند. تارت ریشه فرانسوی دارد و از مشتقات پای گرفته شده است. امروز در پارسی دی تارت گوشت چرخ کرده و قارچ در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشد.

مواد لازم 

تخم مرغ۲ عدد
آرد۳.۵ پیمانه
شیر۳/۴ پیمانه
روغن مایع۱/۳ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی 

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۱۰ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه تارت گوشت چرخ کرده و قارچ در فر

مرحله اول: تهیه خمیر تارت

ابتدا یکی از تخم مرغ ها را با چنگال خوب بزنید تا از لختگی خارج شود سپس روغن مایع و شیر و نمک و بیکینگ پودر را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید تا مایع یکدستی بدست بیاد و در انتها باید آرد از قبل الک شده را روی مواد الک کنید و کم کم هم بزنید تا خمیر شکل بگیرد سپس کمی با نوک انگشت خمیر را ورز دهید تا مسنجم شود سپس داخل یک نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

در این مرحله که خمیر در حال استراحت است باید مواد میانی را تهیه کنید برای این کار پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید سپس به آن گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه به گوشت بزنید تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس در ادامه قارچ اسلایس شده و فلفل دلمه نگینی شده را اضافه کنید و کمی حرارت را بالا ببرید تا آب قارچ ها کشیده شود در انتها رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه تارت گوشت

حالا روی یک سطح آردپاشی شده خمیر را باز کنید و داخل قالب تارت که از قبل چرب کردید پهن کنید و دور قالب را بگیرید و کف قالب را با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید و بعد کف قالب پنیر پیتزا بریزید و بعد مواد گوشتی را اضافه کنید و در انتها با باقی مانده خمیر روی تارت به شکل دلخواه با نوارهای طولی تزئین کنید.

مرحله چهارم: پخت تارت گوشت

در ادامه زرده دیگر تخم مرغ دستور را جدا کنید و روی خمیر تارت را با زرده رومال کنید و به دلخواه روی خمیر کمی کنجد بپاشید سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در ۱۸۰ درجه قرار دهید تا تارت پخته شود سپس به راحتی از قالب خارج و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تارت گوشت و قارچ

  1. مواد میانی اصلا نباید آب داشته باشند پس حتما در انتها حرارت را بالا ببرید.
  2. در صورتی که فر شما کانوکشن ندارد برای طلایی شدن سطح تارت در انتها گریل را روشن کنید.
  3. برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه