طرز تهیه خمیر پای با کره برای انواع شیرینی و غذا مرحله به مرحله

طرز تهیه خمیر پای

 

یکی از معروف ترین خمیرها می باشد که در تمام دنیا محبوب هستند و از دو لایه در واقع تشکیل می شود یک خمیر پای و موادی که درون آن قرار می گیرید. خمیر پای یکی از آموزش های پایه در آشپزی می باشد زیرا می توانید با یاد گرفتن این خمیر می توانید انواع شیرینی و غذاها را تهیه کنید. خمیر پای یکی از خمیرهای حساس به گرما می باشد یعنی اصلا نباید خمیر گرما را احساس کند زیرا باعث خراب شدن آن می شود پس در هر مرحله احساس کردید خمیر گرم شده آن را سریع به یخچال منتقل کنید. اندازه پای ها می تواند متغیر باشد یعنی به صورت تک نفره می توان آن را تهیه کرد و یا در یک قالب بزرگ آن را درست کنید. اما تاریخچه تهیه پای به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می گردد و اعتقاد بر این است که یونانی ها نیز در منشا این پای نقش داشتند. امروز در پارسی دی خمیر پای با کره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۲۵۰ گرم
کره۱۱۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر سرد۸۰ میلی لیتر
نمکچند پر
پودر شکر۳۰ گرم
وانیل۱/۸ ق مربا خوری

طرز تهیه خمیر پای با کره

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را حتما داخل یخچال قرار دهید تا همه مواد کاملا سرد شود. شکر حتما باید آسیاب شده و دانه ریز باشد پودر قند مناسب خمیر پای نیست پس حتما قبل از شروع کار شکر داخل آسیاب ریخته و پودر کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن کره و آرد

آرد را داخل کاسه بریزید و بعد نمک و وانیل را اضافه کنیدو بعد ( بهتر است برای تهیه خمیر پای از غذاساز استفاده کنید ) کره سرد را مکعبی را خرد کنید و با کمک چنگال کره را به خورد آرد دهید تا دانه های آرد درشت شود مانند خرده نان اگر از غذاساز استفاده می کنید چند پالس بزندی تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله سوم: افزودن شکر و زرده

در ادامه پودر شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد خمیر برود سپس زرده تخم مرغ را نیز اضافه کنید و کمی هم بزنید تا به خورد خمیر برود در انتها حالا باید شیر را اضافه کنید شیر را به تدریج باید اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه خمیر پای

شیر را اضافه و هم بزنید تا مواد منسجم شود اگر از استفاده کردید باید خمیر جمع شود و اگر بدون دستگاه خمیر را تهیه می کنید دستکش انداخته و خمیر را با دست جمع کنید و داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس می توانید انواع پای ها را با آن تهیه کنید.

فوت و فن های دستور تهیه خمیر پای

  1. اصلا نباید خمیر ورز داده شود وگرنه به روغن افتاده و خراب می شود.
  2. بسته به نوع آرد مصرفی ممکن است شیر کمتری مصرف شود پس حتما کم بریزید.
  3. می توانید خمیر را در فریزر نگهداری کنید و هر موقع که لازم داشتید استفاده کنید.
  4. زرده تخم مرغ باعث لطافت خمیر پای شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه