طرز تهیه حلیم با بلغور گندم لذیذ و خوش طعم و فوری برای 4 نفر

دستور پخت حلیم با بلغور گندم

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم

 

حلیم با بلغور گندم یکی از روش های تهیه حلیم می باشد که می توانید با سینه مرغ تهیه کنید. این حلیم خوشمزه همان طور که مشخص است با بلغور گندم تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. بافت این حلیم بسیار کشدار و خوشمزه است و شما می توانید برای صبحانه و عصرانه یا مناسبت های مذهبی تهیه کنید. در این حلیم چون از مرغ استفاده شده است خیلی سریع آماده می شود و شما می توانید در کمتر از ۲ ساعت یک حلیم خانگی فوق العاده تهیه کنید. حلیم یکی از آش های بسیار سنتی و اصیل ایرانی می باشد که از گذشته تا به امروز تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه جلیم با بلغور گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلیم با بلغور گندم سریع

  • بلغور گندم ۱ پیمانه
  • آب ۸ پیمانه
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، کنجد و کره به مقدار لازم

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم فوری و خوشمزه در خانه

مرحله اول: پخت بلغور

ابتدا بلغور را تمیز کنید و چندین بار بشورید. دیگر نیازی نیست بلغور گندم را از شب قبل خیس کنید. حالا به بلغور گندم آب و ۱ ق چای خوری نمک را اضافه کنید و بگذارید روی حرارت متوسط ۱.۵ ساعت پخته شود در حین پختن هم بزنید و اگر آب مواد کم شد مجدد آب جوش روی آن بریزید تا نرم و له شود.

مرحله دوم: پخت مرغ

سینه مرغ را داخل یک قابلمه قرار دهید و هویج و پیاز پوست کنده و خرد شده را اضافه کنید و روی آن چوب دارچین و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. بعد از پخت سینه مرغ را ریش ریش کنید و آب مرغ را صاف کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: افزودن مرغ

بعد از ۱.۵ ساعت پخت بلغور و نرم شدن آن باید مرغ ریش ریش را اضافه کنید و هم بزنید و بعد ۱ لیوان از آب مرغ صاف شده را بریزید و برای نیم ساعت دیگر مجدد زمان دهید تا مواد پخته شوند. در حین پختن مواد را هم بزنید تا ته نگیرد و کشدار شود.

مرحله چهارم: تهیه حلیم بلغور گندم

بعد از ۲ ساعت که مواد خوب پخته شدند باید با کمک یک گوشتکوب برقی یا مخلوط کن یا غذاساز مواد را برای چند دقیقه میکس کنید. گوشتکوب برقی را داخل قابلمه بزنید و خوب مواد را زیر و رو کنید و هم بزنید و یا می توانید مقداری از مواد حلیم داخل مخلوط کن ریخته و میکس کنید و مجدد به مواد اضافه کنید، در انتها کمی نمک به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و با کنجد و کره و نان سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلیم بلغور گندم با مرغ فوری و خوشمزه و ساده

  1. این مقدار برای ۴ نفر مناسب است.
  2. شما می توانید از ران یا سینه استفاده کنید.
  3. افزون نمک به بلغور باعث خوشمزه تر شدن حلیم در انتها می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه حلیم با بلغور گندم لذیذ و خوش طعم و فوری برای 4 نفر
3.7 (74.29%) 7 votes