طرز تهیه مجور کدو کرمانی محلی، ساده و خوشمزه با پنیر و شوید

طرز تهیه مجور کدو

 

یکی از انواع کوکو ها می باشد که بسیار خوشمزه است و طعمی متفاوت دارد زیرا قرار است در تهیه این غذا از پنیر فتا و کمی شوید استفاده شود، این غذا در اصل برای استان کرمان می باشد. این کوکو از نظر اقتصادی نیز بسیار به صرفه می باشد و خیلی سریع و راحت تهیه می شود و طعم و مزه خوبی دارد. اگر شما زمان کافی برای تهیه غذا ندارید این مجور کدو را تست کنید. شما می توانید به صورت قالبی آن را تهیه کنید و یا می توانید مانند کوکو آن را سرخ کنید. این غذا کالری بسیار کمی دارد و برای افرادی که در رژیم غذایی به سر می برند و یا افراد وجترن یا همان گیاه خوار که تخم مرغ می خورند نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی مجور کدو کرمانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کدو سبز۵۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شوید خشک۴ ق غذا خوری
پنیر سفید۱۵۰ گرم
سیر۲ حبه
آرد گندم۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه مجور کدو سبز کرمانی با پنیر و شوید

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا کدو ها را بشورید پوست بگیرید و با رنده ریز آن را رنده کنید و آب کدو را بگیرید تا مجور کدو شل نشود. سیر ها را پوست گرفته و پوره کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل کاسه همه مواد را به همراه ادویه و نمک و کدو و سیر و پنیر رنده شده بریزید و خوب هم بزنید تا مایه غلیظی بدست بیاد (بهتر است قبل از افزودن تخم مرغ ها آن ها دانه دانه جدا بشکنید تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنید).

مرحله سوم: پخت مجور کدو در فر

برای پخت در فر باید ظرف پیرکس و یا همان قالب مورد نظر را خوب چرب کنید و مواد مجور کدو را به شکل یکدست داخل قالب بریزید و سطح آن را خوب صاف کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پخته شود می توانید برای طلایی شدن روی غذا چند دقیقه گریل را روشن کنید.

مرحله چهارم: پخت مجور کدو به روی گاز

اگر فر در دسترس نداشتید داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس با قاشق از مواد بردارید و مانند کوکو آن را سرخ کنید و یا می توانید به صورت یکدست داخل تابه پهن کرده و هر دو طرف را خوب بگذارید تا پخته شود در انتها آن را با خیارشور و کاهو و گوجه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مجور کدو کرمانی

  1. افزودن سیر اختیاری می باشد و می توانید حذف کنید.
  2. چون پنیر شور است در افزودن نمک دقت کنید.
  3. برای گرفتن سردی کدو می توانید علاوه بر شوید کمی نعنا خشک نیز اضافه کنید.
  4. می توانید به دلخواه از شوید تازه یا خشک استفاده کنید ولی با یاد داشته باشید سبزی خشک عطر بیشتری دارد
  5. به دلخواه می توانید کدو ها را با پوست رنده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه