طرز تهیه آبگوشت گندم خوشمزه و مقوی با لوبیا سفید و نخود

طرز تهیه آبگوشت گندم

 

یکی از انواع آبگوشت ها می باشد که بسیار خوشمزه است شما می توانید این آبگوشت را با گوشت و یا بدون گوشت به صورت گیاهی تهیه کنید این آبگوشت به خاطر داشتن گندم بسیار مقوی و خوشمزه می باشد، آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی می باشد که از گذشته یکی از غذاهای ایرانی می باشد که برای بدن بسیار مفید بود و باعث رفع کم خونی می شود. آبگوشت گندم را می توانید با لوبیا سفید یا لوبیا چیتی یا مخلوط هر دو تهیه کنید بهتر است از گوشت تازه برای تهیه این آبگوشت استفاده کنید. گندم یکی از غلات های پر کاربرد و رایج است که انرژی زیادی دارد. امروز در پارسی دی آبگوشت گندم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی ماهیچه همراه با چربی۵۰۰ گرم
لوبیا سفید۱/۲ پیمانه
نخود۱/۲ پیمانه
گندم۱/۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
لیموعمانی۲ عدد
نمک، زردچوبه، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه آبگوشت گندم با لوبیا سفید و نخود

مرحله اول: خیساندن

ابتدا نخود و لوبیا و گندم را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ آنها گرفته شود و راحت تر نیز پخته شود بهتر از چندین بار آبش را تعویض کنید و آبکش کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

می توانید برای پخت آبگوشت از دیزی سنگی یا قابلمه مسی یا روحی استفاده کنید حبوبات را به همراه گندم و گوشت و پیازهای پوست کنده و کمی فلفل سیاه و زردچوبه بریزید و ۵ برابر مواد آب روی مواد بریزید و روی حرارت قرار دهید.

مرحله سوم: پخت آبگوشت گندم

بگذارید روی شعله ملایم تا پخته و کم کم گوشت نرم شود این مرحله ممکن است ۳ ساعت طول بکشد در حین پخت گوجه فرنگی ها را بلانچ کنید و به همراه سیب زمینی ها پوست کنده اضافه کنید و بعد رب را به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا خوش رنگ شود سپس به آبگوشت اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه آبگوشت گندم

در انتها لیموعمانی ها را سوراخ کنید و داخل کمی آب ولرم خیس کنید سپس بعد از گرفتن تلخی به آن اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید برای نیم ساعت دیگر روی حرارت باشد سپس در انتها نمک غذا را اندازه کنید و به همراه نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آبگوشت گندم

  1. می توانید گوشت را حذف کنید و گندم را بیشتر بریزید.
  2. می توایند به جای لیموعمانی از آب لیموترش استفاده کنید.
  3. در حین پخت اولیه گوشت کف می کند کف آن را با ملاقه بگیرید.
  4. اگر دنبه به مواد اضافه کردید در انتهای پخت دنبه را خارج کنید و با گوشتکوب بکوبید سپس اضافه کنید و بگذارید روغن بی اندازد.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه