طرز تهیه بامیه عربی خوشمزه و عالی و بازاری مرحله به مرحله

طرز تهیه بامیه عربی

 

یکی از انواع بامیه ها می باشد که همان طور که از نام این بامیه پیداست برای کشورهای عربی و لبنان است و طعم و مزه بسیار خوبی دارد اما بامیه عربی یک بامیه ترد و کرانچی است که بسته به نوع ماسوره ای که انتخاب می کنید میزان تردی آن متفاوت است مثلا اگر ماسوره ستاره شما ریز باشد بامیه های ترد تری خواهید داشت شما می توانید بامیه عربی را برای ایام ماه مبارک رمضان یا یک میان وعده ساده و خوشمزه تهیه کنید و به همراه چای نوش جان کنید. برای اینکه یک بامیه بسیار خوشمزه و درجه یک داشته باشید باید یک شربت بار فوق العاده داشته باشید که در تهیه بامیه ها بسیار مهم هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه عربی عالی و بازاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آب۴۰۰ میلی لیتر
آرد۴۰۰ میلی لیتر
روغن مایع۱۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شربت بار۱ ق چای خوری
آب سرد۱۶۰ میلی لیتر

مواد لازم برای تهیه شربت بار

شکر۲ پیمانه
آب سرد۱ پیمانه
گلاب۱ ق غذا خوری
گلوگز۲ ق غذا خوری
جوهر لیمو۱/۴ ق  چای خوری
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه بامیه عربی عالی و بازاری

مرحله اول: تهیه شربت بار

ابتدا آب و شکر را داخل یک قابلمه ریخته و هم بزنید سپس روی حرارت قرار دهید و بدون هم زدن صبر کنید شکر حل شود و بعد زعفران و گلوگز و گلاب و جوهر لیمو را اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه روی حرارت بگذارید تا مواد کم کم غلیظ شود دقت کنید برای اینکه شربت شما شکرک نزند مقداری آبلیمو را داخل کاسه ریخته و قلمو را به آن آغشته کنید و دور تا دور داخل قابلمه شربت را بزنید سپس یک مقدار از شربت را داخل نلبکی ریخته و داخل یخچال بگذارید و زمانی که سرد و غلیظ شد و به راحتی داخل نلبکی حرکت نکرد یعنی شربت بار به غلظت رسیده یا اگر بین دو انگشت شربت را بزنید باید نخ بدهد و چسبندگی داشته باشد سپس شربت را از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه ۴۰۰ میلی آب را داخل یک قابلمه ریخته و روغن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید سپس ۱ ق شربت بار را اضافه کنید و هم بزنید تا به جوش بیاد وقتی شروع به قل های ریز از اطراف کرد سریع نصف آرد را داخل قابلمه بریزید و خوب هم بزنید و برای ۸ الی ۱۰ دقیقه خمیر را داغ بزنید یعنی روی حرارت کم خمیر را مدام باز و بسته کنید تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه خمیر بامیه عربی

خمیر را بعد از داغ زدن داخل یک کاسه دیگر ریخته تا خنک شود سپس خمیر را زیر و رو کنید تا کاملا خنک شده باشد و بعد نیمی از آرد را که باقی مانده اضافه کنید و با همزن برقی بزنید و در ادامه تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود سپس کم کم شروع به اضافه کردن آب سرد کنید آب سرد را نباید یکباره اضافه کنید زیرا بسته به آب خور آردهای مختلف ممکن است کمتر آب مصرف شود خمیر باید در حدی باشد که نه خیلی شل نه سفت باشد و قابلیت ماسوره زدن داشته باشد.

مرحله چهارم: تهیه بامیه عربی

خمیر بامیه را داخل قیف که ماسوره دلخواه را قرار دادید بریزید و داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس ماسوره بزنید و با قیچی به اندازه دلخواه بزش زده و با حرارت متوسط سرخ کنید تا طلایی شود سپس از روغن خارج و بلافاصله داخل شربت ولرم ریخته و بگذارید ۱ دقیقه در شربت بماند سپس از شربت خارج و داخل صافی قرار دهید و در انتها با پودر پسته تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بامیه عربی

  1. بهتر است نوک قیچی مورد نظر را کمی چرب کنید تا راحت پخته شود.
  2. گلوگز در تهیه شربت بار باعث ایجاد شفاف شدن و کشدار شدن بامیه عربی می شود.
  3. ماسوره ای را انتخاب کنید که وسط آن باز باشد تا بتوانید راحت ماسوره بزنید.
  4. از قیف سیلیکونی استفاده کنید تا زود پاره نشود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بامیه عربی خوشمزه و عالی و بازاری مرحله به مرحله
3.5 (70%) 2 votes