طرز تهیه پنکیک سبزیجات کره ای خوشمزه و رژیمی

طرز تهیه پنکیک سبزیجات

 

یک پیش غذای کامل که بسیار خوشمزه می باشد و می توانید به عنوان وعده های سحری و افطار در ماه مبارک رمضان آماده کنید. آماده سازی این پنکیک حدود نیم ساعت زمان می برد و برای پخت آن کافی است سبزیجات مورد علاقه خود را خرد کنید با مواد پنکیک مخلوط کنید و داخل تابه بپزید. پنکیک سبزیجات بیشتر در نواحی کره و ژاپن بسیار متداول است. اما پنکیک سبزیجات بسیار خوشمزه بوده و طرز تهیه آسانی دارد شما هر موادی را که دوست دارید می توانید اضافه یا حذف کنید. برای تهیه پنکیک نیازی نیست خیلی تابه را چرب کنید وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت در حدی که نچسبد کافی می باشد. کودکان بشدت عاشق پنکیک ها هستند شما می توانید با تهیه پنکیک سبزیجات در منزل یک پنکیک مقوی و خوشمزه را برای آنها تهیه کنید. پنکیک سبزیجات می تواند گزینه خوبی برای وعده صبحانه یا عصرانه نیز باشد. امروز در پارسی دی پنکیک سبزیجات بسیار خوشمزه و رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کدو سبز۲ عدد
هویج۲ عدد
سیر۲ عدد
آرد۲/۳ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
پیازچه۲ عدد
کره یا روغن زیتونبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
خامه ترش یا ماستبه مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک سبزیجات کره ای

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا کدو سبز را رنده کنید و داخل آبکش ریخته و مقداری نمک روی آن بپاشید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بماند سپس با دست فشار دهید تا آب کدو خارج شود این کار باعث می شود پنکیک ها در هنگام پخت آب نندازد. هویج را پوست بگیرید سپس رنده کنید. ساقه های پیازچه را خوب بشورید و ریز خرد کنید. سیر را پوست بگیرد و پوره کنید.

مرحله دوم : تهیه مایه پنکیک سبزیجات

تمام سبزیجات خرد شده را به همراه کمی نمک و فلفل داخل یک کاسه بزرگ بریزید سپس تخم مرغ را که از قبل داخل یک کاسه شکسته و با چنگال زدید را به همراه آرد به سبزیجات خرد شده اضافه کنید و هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله سوم : پخت پنکیک سبزیجات

یک تابه نچسب را انتخاب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید کف تابه را با کمک قلمو کمی روغن زیتون یا کره بزنید تا چرب شود سپس صبر کنید تا تابه داغ داغ شود و بعد با کمک قاشق یا ملاقه از مواد پنکیک سبزیجات داخل تابه ریخته و با قاشق روی آن را صاف کنید و صبر کنید تا یک طرف آن پخته شود حتما در حین پخت پنکیک سبزیجات حرارت کاملا ملایم باشد سپس طرف دیگر را هم بپزید و پنکیک های آماده شده را روی دستمال روغن گیر قرار دهید.

مرحله آخر

تمام مایه پنکیک سبزیجات را بپزید و روی هم قرار دهید و روی آن را با کمی ماست چکیده یا خامه ترش به همراه چند عدد پیازچه تزئین کنید. پنکیک سبزیجات خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک سبزیجات

  1. می توانید به مواد پنکیک ذرت یا نخود فرنگی اضافه کنید.
  2. برای بار اول تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر نیاز به چرب کردن تابه نیست.
  3. ضخامت مواد ریخته شده نباید خیلی زیاد باشد زیرا پنکیک ها ضخامت زیادی ندارند.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه