طرز تهیه کوفته ازمیری ساده و خوشمزه در فر به روش ترکی

طرز تهیه کوفته ازمیری

 

یکی از انواع کوفته ها می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم است و همان طور که از نامش پیداست برای شهر ازمیر ترکیه می باشد این شهر سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد و جمعیت زیادی را در خود جای داده است و این کوفته بیشتر در این شهر متداول است طعم و مزه این کوفته متفاوت است و شما می توانید با سیب زمینی و یا بادمجان حلقه شده این کوفته را تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه داخل تابه یا فر این کوفته را بپزید. امروز در پارسی دی کوفته ازمیری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاری یا نان خرده نان باگت۱/۲ پیمانه
جعفری خرد شده۲ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
سیب زمینی۲ عدد
رب۱ ق غذا خوری
فلفل دلمه۱ عدد
سیر۲ حبه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوفته ازمیری

مرحله اول: تهیه مواد کوفته

پیاز را رنده ریز بزنید و آبش را بگیرید و داخل کاسه ریخته و به همراه گوشت و جعفری و تخم مرغ و ادویه ها و نمک پودر سوخاری خوب هم بزنید سپس شروع به ورز دادن مواد کنید تا منسجم شود اگر زمان کافی دارید می توانید نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا منسجم تر شود.

مرحله دوم: سرخ کردن کوفته

از مواد کوفته به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و در دست به شکل گرد یا مانند دوک به آن شکل دهید سپس داخل تابه با مقداری روغن هر دو طرف کوفته را سرخ کنید.

مرحله سوم: تهیه کوفته ازمیری

داخل یک ظرف پیرکس کمی روغن بزنید سپس سیب زمینی به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل تابه به همراه کوفته های سرخ شده و فلفل دلمه خرد شده قرار دهید. گوجه فرنگی ها را پوره کنید و به همراه رب و کمی ادویه سیر له شده هم بزنید و کمی آب جوش روی سس ریخته تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم: پخت کوفته ازمیری

سس بدست آماده را روی کوفته و سیب زمینی بریزید و روی ظرف را فویل بپوشانید و چند سوراخ را روی فویل ایجاد کنید سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا سس غلیظ و سیب زمینی ها پخته شود سپس به همراه نان یا برنج سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوفته ازمیری

  1. می توانید بجای فر از تا به دو طرفه استفاده کنید.
  2. جعفری را می توانید هم تازه یا خشک استفاده کنید و اگر دوست ندارید حذف کنید.
  3. بجای سیر از پودر سیر می توانید استفاده کنید.
  4. بجای پودر سوخاری از آرد نخودچی نیز می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه