طرز تهیه سوپ ماهیچه مقوی، خوشمزه و مجلسی با برنج برای بیمار

دستور پخت سوپ ماهیچه

طرز تهیه سوپ ماهیچه

 

سوپ ماهیچه یک سوپ بسیار مقوی و مناسب سرماخوردگی می باشد. ماهیچه یکی از قسمت های گوسفند هست که می شود با آن انواع غذاهای مجلسی و همین سوپ ماهیچه را درست کرد. این سوپ بسیار مناسب نوزادان که در ۸ ماهگی هستند و غذا خوردن را شروع کردن است همچنین برای مادران شیرده نیز بسیار مناسب است. شما می توانید با اضافه کردن شلغم به مواد سوپ خواص آن را بیشتر کنید همچنین سوپ ماهیچه بسیار مجلسی و برای مراسمات نیز می توانید از آن استفاده کنید. امروز در پارسی دی سوپ ماهیچه با برنج را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ ماهیچه

  • ماهیچه گوسفند ۲ عدد
  • برگ بو ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • هویج ۲ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۱ عدد
  • برنج ۲ ق غذا خوری
  • جعفری و گشنیز به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه و قرمز و آبلیمو به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ ماهیچه

مرحله اول : پخت ماهیچه

ابتدا استخوان ماهیچه را از وسط بشکنید سپس ماهیچه را تمیز بشورید و چربی اضافی آن را بگیرید بعد همراه با یک عدد پیاز و برگ بو در قابلمه یا زودپز گذاشته و ۶ الی ۸ لیوان آب روی ماهیچه ها ریخته و حرارت را بالا قرار دهید تا آب به جوش بیاد و آب روی ماهیچه کف کند، کف روی گوشت را بگیرید و حرارت را روی شعله ملایم تنظیم کنید و درب قابلمه را بسته و اجازه دهید ماهیچه با حرارت ملایم کاملا پخته شود.

مرحله دوم : افرودن برنج

بعد از نیم ساعت که از پخت ماهیچه گذشت برگ بو و پیاز را از قابلمه خارج کنید و دور بریزید سپس برنج را که از قبل خیس کردید به ماهیچه اضافه کنید.

مرحله سوم : افزودن سبزیجات

هویج و سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده یا به دلخواه مکعبی خرد کنید و سوپ اضافه کنید سپس پیاز را رنده کنید به همراه گوجه فرنگی پوره شده با رنده به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد به همراه گوشت پخته شود.

مرحله چهارم : افزودن سبزی سوپ

جعفری و گشنیز را پاک کنید و بشورید و ساطوری ریز خرد کنید وقتی تمام مواد پخته شدند در ۱۰ دقیقه پایانی پخت سبزی سوپ را اضافه می کنیم برای اینکه خواص سبزی حفظ شود نباید آنها زیاد پخته شوند و در انتهای پخت بهترین وقت برای اضافه شدن سبزی سوپ است.

مرحله آخر

وقتی تمام مواد پخته و سوپ پخته شد ماهیچه را می توانید خارج کنید و ریز تر کنید و به قابلمه برگردانید و در انتهای نمک و فلفل سیاه و قرمز و کمی آبلیمو را اضافه کنید و در ظرف سرو بکشید به همراه کمی سبزی سوپ و لیمو تزئین کنید سوپ ماهیچه ما حاضر است آن را داغ میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوپ ماهیچه

  1. استفاده پیاز به صورت خام و رنده در سوپ به منظور حفظ بیشتر خواص آن است و نیاز به تفت دادن نیست.
  2. سوپ ماهیچه زیاد رب ندارد و قرمز نیست و نیازی به تفت دادن پوره گوجه یا رب نیز مستقیم داخل آن اضافه کنید.
  3. از انواع سبزیجات می توانید در این سوپ ماهیچه استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
17
دیدگاه