طرز تهیه مافین پاستا فینگرفود خوشمزه و شیک بدون گوشت + فیلم

دستور پخت مافین پاستا

طرز تهیه مافین پاستا

 

مافین پاستا یکی از فینگرفود های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با قارچ و پنیر پیتزا تهیه کنید. شما می توانید از هر نوع پاستا فرمی که دوست دارید برای تهیه این مافین استفاده کنید. برای تهیه این فینگرفود نیازی به گوشت ندارید و باید یک قالب مافین تهیه کنید، شما می توانید از قالب پای سیب کوچک نیز استفاده کنید. شما می توانید این مافین را برای مهمانی ها و تولد ها در کنار دیگر غذا های خود تهیه و با سس دلخواه خود سرو کنید. قالب مافین را با کره خوب چرب کنید تا بتوانید مافین پاستا را به راحتی خارج کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مافین پاستا به همراه فیلم آموزشی آن در انتهای پست مشاهده کنید. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مافین پاستا

  • پاستا فرمی ۲۵۰ گرم
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • پنیر پیتزا ۳۵۰ گرم
  • خامه ۵۰ گرم
  • جعفری ۲ ق غذا خوری
  • پود سیر به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

  • شیر ۲ پیمانه
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • کره ۵۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه مافین پاستا خوشمزه و شیک

مرحله اول: تفت دادن قارچ

قارچ ها را بشورید و اگر دوست دارید پوست روی قارچ را بگیرید و اسلایس کنید. سپس داخل تابه کمی روغن ریخته و قارچ ها را تفت دهید تا آب اضافه قارچ کشیده شود. داخل قابلمه آب بریزید و بگذارید تا به جوش بیاید.

مرحله دوم: تهیه سس بشامل

کره را داخل تابه بریزید و به همراه آرد خوب تفت دهید تا کره ذوب و بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را به تدریج به مواد اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و در انتها کمی فلفل سیاه و آویشن به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعداز غلیظ شدن سس را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: پخت پاستا

زمانی که آب داخل قابلمه جوش آمد کمی نمک و روغن و زردچوبه برای خوشرنگ شدن اضافه کنید و بعد پاستا دلخواه خود را به قابلمه و طبق بسته بندی روی پاستا باید زمان دهید تا پاستا نرم شود و بعد پاستا را آبکش کنید و روی آن آب سرد بریزید.

مرحله چهارم: پخت مافین پاستا

حالا پاستا را داخل یک تابه ریخته و به آن قارچ و سس بشامل و پنیر و جعفری و خامه و کمی پودر سیر را اضافه کنید و مواد را روی حرارت متوسط کمی هم بزنید تا یکدست شود و سس به خورد پاستا برود. داخل قالب مافین را چرب کنید و یا کپسول قرار دهید و از مواد پاستا داخل قالب را پر کنید و روی آن پنیر ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مافین پاستا فینگرفود ساده و آسان برای مهمانی

  1. می توانید در انتها ۱ دقیقه گریل را روشن کنید تا روی مافین پاستا طلایی شود.
  2. می توانید از هر نوع پاستا فرمی دلخواه استفاده کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر ۱۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ زمان دهید تا مافین پخته شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه