طرز تهیه بلدرچین شکم پر خوشمزه و مجلسی با رب انار در فر

بلدرچین شکم پر

 

یکی از غذاهای خوشمزه برای دوست داران بلدرچین است که می توانید به صورت شکم پر با انواع آلو و سس ها تهیه کنید. بلدرچین شکم پر را می توانید در فر یا اینکه در قابلمه تهیه کنید و یا می توانید آن را گریل کنید. اگر تا حالا طعم و مزه گوشت بلدرچین را امتحان نکردید حتما به شما پیشنهاد می دهیم این غذا را تهیه کنید چون حتما دوست خواهید داشت. بلدرچین شکم پر علاوه بر خوشمزگی خواص زیادی نسبت به گوشت سایر پرندگان دارد و برای بزرگسالان به خصوص کودکان مفید است. بلدرچین برای ترمیم استخوان بسیار مفید است به خاطر همین در همه دنیا برای افراد سالخورده گوشت بلدرچین توصیه می شود و همچنین برای زنان باردار به علت داشتن حالت تهوع که از مواد زائد دفع شده که به سمت معده می رود صورت می گیرید خوردن بلدرچین تاکید می شود و به خاطر همین موضوع پزشکان گوشت کبک و بلدرچین را برای جلوگیری از حالت تعوع پیشنهاد می دهند. امروز در پارسی دی بلدرچین شکم پر خوشمزه و مجلسی با رب انار در فر را با یک سس مخصوص بسیار خوشمزه به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بلدرچین۴ عدد
پیاز۳ عدد
سیر۱ بوته
آب لیمو۲ ق غذا خوری
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
گردو۳ ق غذا خوری
سبزیجات معطر۴۰۰ گرم
رب انار۲ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه بلدرچین شکم پر مجلسی با رب انار در فر

مرحله اول: مرینت کردن بلدرچین

ابتدا باید بلدرچین ها را مزه دار کنیم برای مزه دار کردن بلدرچین آن را داخل یک ظرف گذاشته و ۱ پیاز را خلالی پوست کنید و با ۳ حبه سیر پوست گرفته و آبلیمو به بلدرچین اضافه کنید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و پاپریکا را با هم مخلوط و به همراه زعفران به بلدرچین بزنید و خوب ماساژ دهید تا بلدرچین با تمام مواد خوب مخلوط و مزه دار شود سپس بلدرچین را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود اگر می خواهید برای مهمونی تهیه کنید بهتر است از شب قبل مزه دار کنید و داخل یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه مواد شکم پر

داخل یک تابه یک پیاز را نگینی ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس ۳ حبه سیر را رنده ریز بزنید و اضافه کنید تا عطر سیر خارج شود گردوها را به همراه رب انار و سبزیجات معطر اضافه کنید و خوب تفت دهید تا مواد یکدست مخلوط شوند در انتها ادویه ها را به همراه کمی دارچین اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه بلدرچین شکم پر

بلدرچین های مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و از مواد مرینت شده جدا کنید سپس از مواد شکم پر در شکم بلدرچین بریزید و آن را با نخ و سوزن یا خلال دندون فیکس کنید و پاهای بلدرچین را به هم ببندید و روی بلدرچین ها را با کمی کره ذوب شده به همراه کمی زعفران رومال کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس بلدرچین شکم پر

داخل یک تابه ۱ پیاز دیگر را خرد کنید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس ۲ حبه سیر را اضافه کنید و به همراه ادویه ها و رب گوجه فرنگی تفت دهید و مقداری آب داخل سس ریخته تا به جوش بیاد.

مرحله پنجم : پخت بلدرچین شکم پر

بلدرچین های شکم پر را داخل سس قرار دهید و ظرف را داخل فر بگذارید و دما را ۱۸۰ درجه و زمان ۴۰ تنظیم کنید تا بلدرچین ها خوب پخته شوند سپس گریل را روشن کنید تا سطح گوشت بلدرچین هم طلایی شود. بلدرچین ها را بعد از پخت به همراه سس آن سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بلدرچین شکم پر خوشمزه

  1. مقدار زمان پخت ممکن است تا ۶۰ دقیقه با توجه به دماهای مختلف طول بکشد.
  2. در حین پخت بلدرچین شکم پر کمی زعفران و کره به آن بزنید تا هم خوش رنگ شود و خشک نماند.
  3. مواد شکم پر کاملا سلیقه ای می باشد می توانید زرشک یا انواع آلو یا کشمش به آن اضافه کنید.
  4. اگر دوست دارید مواد شکم پر ترش باشد زرشک بزنید اگر نه از رب انار ملس استفاده کنید.
  5. می توانید در سس از فلفل دلمه و ساقه کرفس نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بلدرچین شکم پر خوشمزه و مجلسی با رب انار در فر
4.5 (90%) 2 votes