طرز تهیه شیرینی صدفی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر و قالب + عکس مراحل

دستور پخت شیرینی صدفی

طرز تهیه شیرینی صدفی

 

شیرینی صدفی یکی از خوشمزه ترین شیرینی ها می باشد که به دلیل شکل ظاهری آن به این اسم مشهور شده است. شیرینی صدفی را می توانید بدون داشتن قالب مخصوص‌ و فر به راحتی برای عید نوروز در کنار دیگر شیرینی ها تهیه کنید. شیرینی صدفی را می توانید در انتها داخل شکلات ذوب شده بزنید و با پودر مغزیجات مختلف تزیین کنید. شیرینی صدفی فوق العاده ساده می باشد. در این رسپی همه مواد به پیمانه یا همان لیوان فرانسوی به شما یاد می دهیم و در کنار رسپی فوق العاده این شیرینی عکس های آموزشی آن را نیز برای شما آورده ایم. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی صدفی ساده و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی صدفی بدون فر

  • کره ۱۲۵ گرم
  • روغن مایع ۱ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
  • پودر نارگیل ۱ پیمانه سر خالی
  • وانیل شکری ۱ بسته یا وانیل معمولی ۱ ق چای خوری
  • آرد سفید ۳ پیمانه
  • شکلات تخته ای ۱ بسته
  • روغن مایع برای رویه شکلات ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی صدفی ساده برای عید نوروز

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. شما می توانید از کره یا مارگارین به دلخواه استفاده کنید. برای پخت بدون فر باید یک تابه دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. برای پخت در فر نیز آن را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه همه مواد را بجز آرد بریزید و با همزن دستی مواد را خوب‌ مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا باید آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید به طوری که یک خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید. باید خمیر به طوری باشد که وقتی خمیر را رول کنید و یا در دست گرد کنید از هم نپاشد.

مرحله سوم: شکل دادن به شیرینی صدفی بدون قالب

در ادامه از مواد به اندازه گردو بردارید و دقت کنید چون در این خمیر از بیکینگ پودر استفاده نشده است از خمیر نه خیلی زیاد نه کن بردارید. حالا خمیر را کمی پهن کنید و فشار دهید. بهتر است از یک لیوان استفاده کنید. از یک لیوان چای خوری استفاده کرده و با لبه فنجان نازک از یک لبه شیرینی شروع کرده و تا لبه دیگر به شکل نیم دایره مطابق تصویر به شیرینی ها فشار داده و به آن شکل دهید. از قالب و یا قاشق هم می توانید استفاده کنید

مرحله سوم: پخت شیرینی صدفی بدون فر و قالب

حالا شیرینی ها تهیه شده را در تابه دو طرفه قرار دهید و به روی شعله پخش کن بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی ها پخته شود. وقتی شیرینی پخته شده و تغییر رنگ دهد. شکلات را خرد کنید و روی بخار کتری قرار دهید و بن ماری کنید و بعد روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید. حالا شیرینی ها را تا نیمه داخل شکلات بزنید و صبر کنید تا کمی خودش را بگیرد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی صدفی بدون قالب و فر

  1. برای پخت با فر می توانید شیرینی را داخل سینی قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.
  2. حتما شیرینی ها را داخل ظرف درب دار نگهداری کنید تا بهتر بماند.
  3. شیرینی ها را بیش از اندازه نپزید وگرنه خشک می شود.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه