طرز تهیه به قورمه شیرازی خوشمزه با گوشت به روش سنتی

طرز تهیه به قورمه

 

یکی از غذاهای سنتی ایرانی می باشد که برای شهر شیراز است. در آبان ماه که به وفور در شیراز برداشت به آغاز شده است و همزمان خانم های خانه با رسیدن به تازه این خورشت خوشمزه را تهیه می کنند قورمه در این خورشت به معنی گوشت می باشد. به قورمه طرز تهیه بسیار آسانی دارد و بسیار خوشمزه است همچنین ساکنین شیراز به دلیل ذائقه خود بیشتر به غذاهای شیرین علاقه دارند این غذا نیز به دلیل داشتن به طعم و مزه ملسی دارد. به که به سیب طلایی نیز معروف است برای بسیاری از بیماری ها مفید است زیرا خواص ضدالتهابی، ضد آلرژی، آنتی اکسیدان قوی از خواص بی شمار به است. می توانید برای تنوع در غذاهای خود این به قورمه شیرازی خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی به قورمه با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی۳۵۰ گرم
لپه۱/۲ پیمانه
به۱ عدد
پیاز۱ عدد
شکر۲ ق سوپ خوری
آبلیمو۱ ق سوپ خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، زردچوبه، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش به قورمه شیرازی

مرحله اول: آماده سازی لپه

ابتدا لپه ها را از شب قبل خیس کنید تا نفخش گرفته شود و پخت آسان تری داشته باشد در این حین چندین بار آبش را تعویض کنید سپس داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و اجازه دهید تا با مقداری آب اجازه دهید تا لپه نیم پز و کف روی آن را بگیرید این کار باعث می شود بوی بد لپه از بین برود سپس لپه را آبکش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه به را خوب بشورید سپس پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید و کنار بگذارید. گوشت را که از قبل شسته و خرد کردیم را داخل آبکش قرار داده تا آب اضافی آن کشیده شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد و به همراه زردچوبه تفت داده تا سبک شود سپس گوشت را افزوده و به همراه فلفل سیاه تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه کمی آب روی گوشت ریخته و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا گوشت پخته شود وقتی آب خورش کم شد و گوشت ها پخته شد لپه نیم پز را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا کمی لپه ها پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه به قورمه

در ادامه به های خرد شده را به خورش اضافه کرده و اجازه دهید تا پخته شوند سپس شکر و آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید در انتها نمک به قورمه را اندازه کنید و اجازه دهید تا خورش غلیظ شود سپس به همراه برنج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت به قورمه شیرازی

  1. به دلخواه می توانید ۱ ق غذا خوری رب اضافه کنید.
  2. می توانید این خورش را با مرغ نیز تهیه کنید.
  3. آبلمیو را در انتها اضافه کنید تا رنگ خورش را از بین نبرد.
  4. می توانید بجای شکر از عسل استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه به قورمه شیرازی خوشمزه با گوشت به روش سنتی
5 (100%) 3 votes