طرز تهیه چیپس سرکه ای خانگی ترد و ساده به روش بازاری

طرز تهیه چیپس سرکه ای

 

چیپس یکی از تنقلات محبوب در جامعه است که اصالت آن به سال ۱۸۵۳ در آمریکا بر می گردد. چیپس از سال ۱۳۴۰ وارد ایران شد تقریبا همزمان با صادر کردن چیپس از آمریکا به کل دنیا بود. چیزی که از اولین تولیدات چیپس در ایران در خاطر است چیپس در بسته بندی های شفاف پلاستیکی و یک مقوا که نام تولید کننده چیپس روی آن چاپ شده بود. در سال ۱۹۵۰ فردی ایرلندی که کارخانه تولید چیپس داشت چیپس سرکه نمکی را ابداع کرد. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیپس سرکه ای خانگی ساده و سریع را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۲ عدد
سرکه۳ قاشق غذا خوری
نمک۱/۲ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
روغن سرخ کردنیبه میزان لازم
یخبه میزان لازم
آببه میزان لازم

طرز تهیه چیپس سرکه ای با بیکینگ پودر

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی ها

ابتدا سیب زمینی ها را پوست کنده و به وسیله رنده چیپس کن و یک چاغوی خیلی تیز به شکل ورقه های خیلی نازک برش دهید.(می توانید از کاتر های مدل دار هم استفاده کنید)

مرحله دوم : مزه دار کردن سییب زمینی

ابتدا سرکه را به همراه نمک داخل کاسه ای ریخته و سیب زمینی های آماده شده را به آن می افزاییم و حدود ده دقیقه زمان می دهیم کمی مواد را زیر و رو می کنیم تا کمی مزه دار شوند.

مرحله سوم : افزون بیکینگ پودر

حالا بیکینگ پودر را به همراه آب و یخ به مواد اضافه کرده تا جایی که روی سیب زمینی ها پوشیده شود و یک ساعت زمان می دهیم تا ترد و مزه دار شود بعد از گذشت این زمان سیب زمینی ها را خوب آبکش کرده و روی دستمال آشپزخانه پهن می کنیم تا رطوبت سیب زمینی از بین برود.

مرحله چهارم : پخت چیپس ها

ابتدا داخل ظرف گودی مثل شیر جوش را تا نصف روغن سرخ کردنی ریخته و اجازه می دهیم تا روغن کاملا داغ شود. سپس سیب زمینی ها را دانه دانه با سرعت زیاد داخل شیر جوش ریخته زمان می دهیم تا کاملا طلایی شوند سپس از روغن خارج کرده و روی دستمال روغن گیر می گذاریم و در کنار ماست و انواع سس سر می کنیم.

فوت و فن های دستور تهیه چیپس سرکه ای

  1. سیب زمینی های تقریبا یک سایز را انتخاب کنید تا زمان پخت همسانی داشته باشند.
  2. با حذف سرکه و طی همین مراحل می توانید چیپس ساده تهیه کنید و یا اینکه بعد پخت به آن پودر فلفل یا پودر پیاز افزوده و چیپس با طعم های متفاوتی داشته باشید.
  3. می توانید ۱ قاشق چایخوری خمیر مایه را جایگزین بیکینگ پودر کنید.
  4. بعد از مرحله مزه دار شدن سیب زمینی را کامل بشویید.
  5. روش دیگری برای مزه دار کردن سیب زمینی این است که سیب زمینی ها را که از آب درآوردید و روی پارچه گذاشتید سرکه یا آبلیمو را روی سیب زمینی ها اسپری کنید اجازه دهید کمی رطوبتش  از بین برود و بعد داخل روغن بیندازید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه چیپس سرکه ای خانگی ترد و ساده به روش بازاری
4.1 (81.54%) 39 votes