طرز تهیه چیپس با ماکارونی شکل دار سالم و خوشمزه و ترد در خانه

دستور پخت چیپس با ماکارونی

چیپس با ماکارونی

 

چیپس با ماکارونی یکی از مقوی ترین و سالم ترین چیپس ها می باشد زیرا از مواد مضری تهیه نشده است و به راحتی می توانید با ماکاروین شکلی یا فرمی مختلف یک چیپس درجه یک خانگی تهیه کنید. اگر دوست دارید در خانه یک چیپس کم روغن و خوشمزه برای بچه ها و یا برای تماشای فیلم تهیه کنید حتما یک بار چیپس با پاستا یا ماکارونی را تست کنید. این چیپس بسیار ترد و خوش طعم می باشد و شما می توانید با استفاده از ماکارونی های شکل دار یک چیپس فوق العاده ساده در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیپس با ماکارونی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیپس با ماکارونی شکلی

  • ماکارونی فرمی ۱۵۰ گرم
  • روغن به مقدار لازم
  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • نمک، پاپریکا، فلفل سیاه یا قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس با ماکارونی خوشمزه و ساده و مقوی

مرحله اول: جوشاندن ماکارونی

داخل یک قابلمه مقداری آب و نمک بریزید و بگذارید تا زمانی که جوش بیاید. وقتی به جوش آمد باید ماکارونی فرمی دلخواه را داخل آن بریزید و صبر کنید تا طبق نوشته روی بسته بندی ماکارونی پخته و نرم شود و بعد آبکشی کنید و روی آن آب سرد ریخته و بگذارید تا حسابی خشک شود.

مرحله دوم: افزودن آرد

برای اینکه آب اضافی ماکارونی گرفته شود بهتر است یک دستمال نخی بردارید و ماکارونی روی آن بریزید و صبر کنید تا برای ۵ دقیقه خشک شود و بعد داخل یک کاسه گود ریخته و آرد سفید یا گندم را اضافه کنید و هم بزنید تا آرد به خورد ماکارونی برود.

مرحله سوم: سرخ کردن چیپس با ماکارونی

داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد ماکارونی آغشته به آرد را داخل روغن شناور سرخ کنید و برای ۳ دقیقه زمان دهید تا طلایی و برشته شود، دقت کنید زیاد نشود وگرنه چیپس های شما سفت می شوند.

مرحله چهارم: تهیه چیپس با ماکارونی

بعد از اینکه همه ماکارونی را سرخ کردید باید روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. همان طور که ماکارونی داغ است باید داخل کاسه ریخته و ادویه ها و نمک را اضافه را اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد چیپس ها برود و بعد با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیپس با ماکارونی شکل دار خوشمزه در خانه

  1. از روغن سرخ کردنی برای سرخ کردن ماکارونی ها استفاده کنید.
  2. می توانید از هر نوع چاشنی یا ادویه ی که دوست دارید در انتها استفاده کنید.
  3. زمانی که چیپس با ماکارونی داغ است ادویه و نمک را بزنید تا جذب شود.
  4. باید بگذارید ماکارونی کاملا خشک شود و بعد به آرد بزنید وگرنه سفت می شود.
  5. چیپس با ماکارونی خیلی سریع سرخ می شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه

  • ناشناس ۱ سال پیش

    اگه میشه لازانیا با سیب زمینی فراوون یاد بدید🙏

    پاسخ