طرز تهیه هات چیپس خوشمزه با ژامبون به روش کافی شاپی

طرز تهیه هات چیپس

 

همان چیپس و پنیر یک پیش غذای بسیار محبوب به شمار می آید و از آن می توان در مهمانی ها بر روی میز پیش غذا استفاده کرده و نکته بسیار مهم برای اینکه یکی از آیتم های پذیرایی باشد این است که می توان آن را از قبل آماده کرد و زمان سرو با یک حرارت کوتاه آماده می شود. هات چیپس ترکیبی از سبزیجات، گوشت یا ژامبون و انواع پنیر و بر پایه چیپس می باشد. برای اینکه هات چیپس سالم تری داشته باشید بهتر است تا چیپس را هم در منزل تهیه کنید تا میان وعده سالمی برای کودکانتان باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه هات چیپس کافی شاپی ساده و سریع را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

چیپس بزرگ۱ بسته
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
ذرت۱۰۰ گرم
زامبون۱۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد کوچک
قارچ۱۰۰ گرم
سس فرانسوی۴ قاشق غذا خوری
پنیر گودا۱۰۰ گرم
شیرنصف استکان
آویشن، نمک، فلفل، جوز هندیبه میزان لازم

طرز تهیه هات چیپس

مرحله اول :آماده سازی مواد اولیه

ابتدا فارچ ها را ورقه ای برش داده و در تابه داغ بدون روغن تفت می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود. ژامبون ها را به شکل دلخواه نگینی و یا نواری برش می دهیم. فلفل دلمه را در کوچک ترین سایز ممکن خرد می کنیم (زیرا زمان پخت کوتاهی دارد) ادویه ها را به میزان دلخواه مخلوط کرده و آماده می گذاریم.

مرحله دوم : آماده سازی هات چیپس

ابتدا ظرف پیرکس مناسبی را انتخاب می کنیم و چیپس ها را داخل آن ریخته و با یک فشار کوچک کمی سطح چیپس ها را صاف می کنیم سپس روی چیپس ها را سس فرانسوی ریخته به ترتیب ژامبون خرد شده، ذرت، قارچ، فلفل دلمه ای ریخته یک لایه ضخیم پنیر می ریزیم و تا انتها این کار را ادامه می دهیم و در فر می گذاریم تا پنیر ها طلایی شوند. (روی هر لایه از پنیر که گذاشتین از مخلوط ادویه هم می ریزید)

مرحله سوم : اضافه کردن شیر و پنیر به هات چیپس

شیر را داخل شیر داغ کن ریخته و کمی که داغ شد پنیر ها را به آن افزوده و هم میزنیم تا مایه غلیظی بدست بیاید سپس سس را نمک زده و داغ روی سطح هات چیپس ریخته و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت هات چیپس

  1. در نهایت از کمی جعفری خورد شده برای روی هات چیپس استفاده کنید.
  2. در صورتی که این مواد را در دسترس نداشتید این پیش غذا را می توانید با چیپس و پنیر تهیه کنید.
  3. استفاده از فلفل دلمه ای های رنگی بسیار غذای شما را جذاب خواهد کرد.

همچنین ببینید   

طرز تهیه هات چیپس خوشمزه با ژامبون به روش کافی شاپی
5 (100%) 1 votes