طرز تهیه دونات لقمه ای خانگی فوری و خوشمزه با ماست در 10 دقیقه

دستور پخت دونات لقمه ای

طرز تهیه دونات لقمه ای

 

دونات لقمه ای یکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بدون خمیرمایه تهیه می شود و شما می توانید در ۱۰ دقیقه این شیرینی خوشمزه را تهیه کنید و برای مهمانی و مجالس تهیه کنید. اگر دوست دارید یک شیرینی ساده خانگی تهیه کنید که دیگر نیازی به زمان استراحت ندارد دونات لقمه ای یکی از گزینه های بسیار خوب می باشد که شما می توانید به دلخواه روی آن را عسل یا سس شکلاتی بریزید و سرو کنید. برای پخت این دونات لقمه ای باید روغن کاملا داغ باشد تا مغز پخت شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه دونات لقمه ای بدون خمیرمایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دونات لقمه ای بدون تخم مرغ و خمیرمایه

  • آرد قنادی ۱.۵ پیمانه
  • ماست شیرین ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • روغن مایع بع مقدار لازم

طرز تهیه دونات لقمه ای فوری با ماست در ۱۰ دقیقه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید آرد قنادی را الک کنید و داخل یک کاسه بریزید و ماست و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. مواد باید نه خیلی شل نه خیلی سفت باشد که بتواند از ماسوره یا همان قیف خارج شود. پس مواد را کم و زیاد نکنید و به کمک یک پیمانه آشپزی یا شیرینی پزی یا اگر در دسترس ندارید از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید.

مرحله دوم: ریختن مواد داخل قیف

وقتی مواد به خوبی مخلوط و گلوله های آرد داخل مواد باز شد باید از یک قیف پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده کنید و نیازی به ماسوره ندارید. قیف را داخل یک لیوان قرار دهید و مواد دونات را داخل آن بریزید و سر قیف را با قیچی برش بزنید. هر چقدر کمتر برش بزنید دونات کوچکی دارید.

مرحله سوم: پخت دونات لقمه ای

در ادامه باید داخل یک شیرجوش روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد از مواد همانند تهیه بامیه قیچی کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و مغز پخت شود دقت کنید روی مواد کمی با روغن داغ بریزید تا پف کند و خجیم شود. و در انتها داخل دیس کشیده و به همراه سس شکلاتی یا عسل و یا پودر قند تزیین کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دونات لقمه ای خوشمزه و فوری و ساده با ماست بدون خمیرمایه

  1. ماست باید شیرین باشد و از قبل داخل دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و ماست ترش اصلا برای تهیه این دونات مناسب نیست.
  2. داخل مواد شکر اضافه نشده زیرا در انتها با سس شکلاتی سرو می شود ولی اگر دوست دارید دونات لقمه ای شما شیرین باشد می توانید ۳ ق غذا خوری شکر اضافه کنید.
  3. روغن باید سرخ کردنی باشد تا دونات لقمه ای ترد طلایی شود.
  4. سعی کنید برش های دونات لقمه ای ریز باشد تا هم ظاهر زیبایی داشته باشد و هم مغز پخت شود.
  5. ماندگاری دونات لقمه ای به دلیل نداشتن تخم مرغ در ظرف دربسته برای ۱ هفته مناسب است.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دونات لقمه ای خانگی فوری و خوشمزه با ماست در 10 دقیقه
2.9 (58%) 10 votes

  • رضوان ۱ سال پیش

    سلام هدف من ا، درست کردن شیرینی علاقه نیست ببینید بهترین شیرینی را کلی ارزان می خرید بخصوص در محله های متوسط اراک شیرینی کیلویی ۱۰۰ تومان شما ۳۰ تومان که بخری کلی میشه اما من دنبال شیرینی های رژیمی هستم که با خوردنش چاق نشم مثل همین دونات هیچ شکر نداره یکم روش پودر قند داره رو کل شیرینی یک مشت پودر قند می ریزی صدبار به شیرینی فروش های اراک گفتم کم شیرین درست کنید ببینید چه مردم مشتری بشوند یک شیرینی پروانه ای ۱۰۰ گرم شهد داره می خوری چاق میشی می خوام تا شب سرگرم باشم هی با چای شیرینی بخورم و چاق نشم

    پاسخ