طرز تهیه نان سرخ شده شیرین لقمه ای در ماهیتابه در 10 دقیقه

طرز تهیه نان سرخ شده

 

نان ها انواع مختلفی دارند و شما می تواندی خیلی راحت هر وقت هوس یک نان سرخ شده و خوشمزه را کردید این دستور را تست کنید و از طعم بی نظیر این نان در کنار یک لیوان چایی یا قهوه لذت ببرید. این خمیر نیاز به استراحت ندارد و ورز زیادی نمی خواهد دید و در چند ثانیه مانند بادکنک پف می کند و پخته می شود. شما می توانید خمیر را به شکل توپی یا مستطیل شکل برش بزنید و داخل روغن سرخ کنید. شما می توانید این نان خوشمزه را سرخ کنید و بدون نیاز به فر است که هر جایی که هستید این نان را سرخ کنید و برای افطار یا یک عصرانه خوشمزه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان سرخ شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۱ لیوان
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
نمک۱ ق چای خوری
شکر۴ ق غذا خوری
آرد۲ الی ۲.۵ لیوان

طرز تهیه نان سرخ شده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را مخلوط کنید برای این کار شیر و نمک و شکر و بیکینگ پودر را باید داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و هم بزنید. سپس آرد باید کم کم اضافه کنید تا جایی که خمیر جای جمع شود، دقت کنید میزان آب خور آرد ها باهم متفاوت است به همین دلیل میزان تقریبی آرد گفته شده است شما باید آرد را کم کم اضافه کنید و اگر نیاز آرد بیشتری اضافه کنید تا در نهایت یک خمیر لطیف و نرم داشته باشید.

مرحله دوم: باز کردن خمیر

در ادامه باید خمیر را روی سطح آرد پاشی شده خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود. خمیر رابا کمک وردنه به ضخامت نیم سانت باز کنید و با سر ماسوره یا یک کاتر گرد یا لیوان برش بزنید. روی خمیر را با با دستمال بپوشانید تا رویه نبسته و خمیر خشک نشود.

مرحله سوم: سرخ کردن

بعد از کاتر زدن نوبت سرخ کردن نان می باشد، داخل شیرجوش روغن ریخته و زمانی که داغ شد باید نان ها را داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و پفکی شود و بعد به دلخواه روی کاغذ روغن گیر قرار دهید. می توانید برای زمان سرو از سس شکلاتی یا پودر قند استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان سرخ شده شیرین

  1. میزان شکر دلخواه است و می توانید کم و زیاد کنید و یا اگر دوست دارید یک نان ساده داشته باشید شکر را کلن حذف کنید و در انتها داخل شکلات بن ماری شده بزنید و میل کنید.
  2. زمانی که نان ها را سرخ می کنید تند تند هم بزنید تا پف کند و یا با قاشق روغن داغ را روی آن بریزید.
  3. بهتر است برای ترد شدن از روغن سرخ کردنی استفاده کنید.
  4. بکینگ پودر باید سالم باشد و برای این که کیفیت بیکینگ پودر حفظ شود بهتر در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نان سرخ شده شیرین لقمه ای در ماهیتابه در 10 دقیقه
3.5 (70%) 6 votes