طرز تهیه کیک براونی اصل خوشمزه وعالی به روشی آسان با شکلات

طرز تهیه کیک براونی

 

یکی از کیک های مورد علاقه آمریکایی ها می باشد که امروزه در سراسر دنیا بسیار محبوب است. اولین دستور پخت کیک براونی در قرن بیستم به چاپ رسیده شد اما شواهدی در گذشته نشان می دهد در سال ۱۹۰۵ فاین فارمر کوکی شکلاتی خودش را به جای گرد درست کردن، آن را به صورت تخت داخل قالب مستطیل تهیه کرد اما داستان های مختلفی در مورد کیک براونی وجود دارد برای مثال آشپزی داشت کیک شکلاتی تهیه می کرد ولی آرد به اندازه کافی نداشت یا یک آشپز شکلات ذوب شده را به اشتباه به بیسکویت اضافه کرد. اما نام این کیک همان طور که پیداست از رنگ قهوه ای نشات گرفته است. اما حالا که از تاریخچه این کیک برای شما گفتیم بهتر است بدانید کیک براونی چیست در واقع بین کیک و شیرینی می باشد که در قالب مسطح می پزند و پف نمی کند و در اکثر رسپی ها بیکنیگ پودر ندارد و اکثرا مغزدار تهیه می شود. کیک براونی با قهوه و چای طعم فوق العاده خاصی می دهد. کیک براونی در منو کافه ها بسیار محبوب است شما می توانید به راحتی با مواد کمی این کیک را در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک بروانی اصل بسیار خوشمزه با شکلات را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شکلات تلخ۸۵ درصد ۲۰۰ گرم
کره یا مارگارین۲۰۰ گرم
شکر۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
آرد۳/۴ پیمانه
پودر کاکائو۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
نمک۱/۸ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک براونی

مرحله اول : ذوب کردن شکلات و کره

کره را به قطعات کوچک تر خرد کنید به همراه شکلات تخته ای که بهتر است از شکلات های بسته بندی استفاده کنید تا شکلات تخته های باز، آن را خردتر کنید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذوب شود یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید وقتی مواد ولرم است شکر را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا دانه های شکر کمی حل شود اگر ذرات شکر مشخص بود اصلا نگران نباشد این یک فرآیند طبیعی می باشد مواد را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

مرحله دوم : تهیه مایه کیک براونی

تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط فوق اضافه کنید و با افزودن هر کدام فقط کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند زیاد هم زدن در این مرحله کیک را خراب می کند با افزودن تخم مرغ آخر وانیل اضافه کنید. در کاسه ای دیگر تمام مواد خشک دستور را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید سپس طی چند مرحله به مواد شکلاتی اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

مرحله سوم : پخت کیک براونی

کف یک قالب ۲۰*۳۰ را کاغذ روغنی انداخته به صورتی که کاغذ روغنی از اطراف قالب بیرون بیاد زیرا وقتی می خواهید کیک را از قالب خارج کنید مانند دستگیره عمل کند. مایه کیک براونی را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه بگذارید پخته شود.

مرحله آخر

بعد از اتمام زمان پخت با خلال دندان چک کنید تقریبا تمیز خارج می شود ولی نه به تمیزی کیک های دیگر. بعد از پخت صبر کنید تا کمی خنک شود سپس آرام از قالب خارج کنید دور برانیز کمی خشک است که کاملا طبیعی می باشد دور تا دور کیک براونی را با چاقوی تیز ببرید سپس به شکل مربع های کوچک برش بزنید و با دلخواه با گاناش یا ترافل رنگی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک بروانی

  1. این کیک بدلیل داشتن کره و شکلات نباید داخل یخچال گذاشته شود وگرنه سفت می شود.
  2. بهتر است کیک براونی را همان روز مصرف کنید ولی تا ۳ روز قابل نگهداری می باشد.
  3. اگر طعم کره را دوست ندارید از مارگارین استفاده کنید.
  4. بهتر است شکلات شیرین نباشد اگر نداشتید مقدار شکر را کمتر بریزید.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه