طرز تهیه املت دنور یک صبحانه آسان و خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه املت دنور

 

املت غربی نیز نامیده می شود یک املت بسیار راحت در عین حال خوشمزه. املت جزء دسته غذاهایی می باشد که شما اگر فرصت کافی برای تهیه غذا ندارید با یاد گرفتن انواع املت ها می توانید تنوع غذایی در غذاهای خود بدهید. چرا با شنیدن نام املت فقط ذهنمون به سمت تخم مرغ و رب برود؟ می توانید با کمی خلاقیت غذاهای متنوع تری تهیه کنید. املت دنور را هم به عنوان صبحانه و هم عصرانه یا یک وعده غذایی کامل می توانید میل کنید. املت دنور در ابتدای قرن نوزدهم به عنوان ساندویچ در غرب آمریکا فروخته می شود. در تهیه این املت هر کدام از مواد را که دوست نداشتید می توانید حذف یا اضافه کنید. امروز در پارسی دی املت دنور بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۴ عدد
ژامبون۵۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۸ عدد
پنیر چدار۱۰۰ گرم
شیر۱/۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه املت دنور

مرحله اول : آماده سازی مواد املت

ابتدا ژامبون را نگینی درشت خرد می کنیم. فلفل دلمه را شسته و نگینی خرد کنید. قارچ ها را نیز بشورید و خرد کنید و کمی آبلیمو روی قارچ ریخته تا آب نندازد.

مرحله دوم :: تفت دادن مواد اولیه

پیاز را شسته و نگینی ریز همراه با کمی کره تفت دهید سپس تمام مواد مرحله اول را که خرد کردیم جز قارچ اضافه کنید و تفت بدهید در انتها قارچ را با حرارت بالا اضافه کنید تا آب اضافی آن تمام شود.

مرحله سوم : هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را شکسته و داخل کاسه ای بریزید با همزن دستی خوب هم بزنید تا از لختگی خارج شود و کف کند سپس شیر و نمک و فلفل سیاه افزوده و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم : پخت املت دنور

کف تابه را با کره خوب چرب کنید و اجازه دهید تا تابه گرم شود سپس از مواد تخم مرغ داخل تابه ریخته و خوب تابه را بچرخانید تا مایع همه جای تابه را بگیرد سپس اجازه دهید تا تخم مرغ ها خودش را بگیرند و پخته شوند سپس برگردانید و در گوشه یک طرف آن از مواد تفت خورده بریزید و روی آن پنیر چدار قرار دهید و با کمک کفگیر نیمه دیگر املت را روی مواد بیاورید و با کفگیر کمی فشار دهید کمی که پنیر نرم شد کافی است و املت دنور ما حاضر است آن را با نان تست یا نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت دنور

  1. حتما از تابه نچسب استفاده کنید.
  2. می توانید مواد تخم مرغ را دو نیم کرده و یکبار نیم آن ریخته و زمانی که خودش را گرفت مواد را ریخته سپس نیمه دیگر را بریزید و در تابه را گذاشته و اجازه دهید تا پخته شود.
  3. به دلخواه می توانید کمی پودر سیر و آویشن نیز به موادمون اضافه کنید.
  4. از پنیر پیتزا به جای پنیر چدار می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه