طرز تهیه ترشی چغاله بادام حرفه ای و خوشمزه با سرکه سفید یا قرمز

طرز تهیه ترشی چغاله بادام

 

یکی از خوشمزه ترین ترشی هایی است که ما می توانیم در فصل بهار همزمان با رسیدن چغاله بادام آن را تهیه کنیم. چغاله بادام ها هر چه ریز تر و پوست نازک تر باشند ترشی بهتری خواهید داشت. برای ترشی چغاله بادام فرقی ندارد از سرکه سفید یا قرمز استفاده می کنید بنا به ذائقه خود اگر تند و تیز دوست دارید از سفید اگر طعم ملایم تری دوست داریم از سرکه قرمز استفاده کنید. چغاله بادام در ایران و افغانستان و فلسطین بیشتر پرورش داده می شود. از خواص چغاله بادام می توان به رفع کم خونی،جلوگیری از پوکی استخوان،تنظیم سطح کلسترول و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. امروز در پارسی دی ترشی چغاله بادام را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

چغاله بادام۲ کیلوگرم
سرکه سفید یا قرمز۴ لیوان
آب۲ لیوان
فلفل سبز، سیر، تخم گشنیز، نعنا، ترخونبه مقدار دلخواه
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی چغاله بادام

مرحله اول : آماده سازی چغاله بادام

ابتدا دم چغاله بادام را بگیرید و آن ها را داخل لگن آب ریخته برای چند دقیقه بگذارید تا بماند و آبکشی کنید این کار را چند بار تکرار کنید تا چغاله بادام تمیز شود سپس در انتها یک پارچه نخی یا آبگیر پهن کرده و چغاله بادام ها را روی پارچه ریخته و اجازه دهید تا خشک خشک شوند هیچ قطره آب روی آن ها نباشد.

مرحله دوم : جوشاندن آب و سرکه

آب و سرکه را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیفتد و قل بزند سپس از روی حرارت بردارید و کمی نمک و فلفل سیاه به آن بزنید و اجازه دهید تا در محیط خنک شود.

مرحله سوم : تهیه ترشی چغاله بادام

ظرف شیشه مورد نظر را خوب بشورید و اجازه دهید تا خشک شود سپس فلفل تند را خرد کنید و سیرها را نیز پوست بگیرید. چغاله بادام را در ظرف ریخته و لا به لای آنها مقداری فلفل تند و سیر و تخم گشنیز و کمی نعنا و ترخون بریزید این کار را ادامه داده تا ظرف پر شود سپس از مخلوط آب و سرکه که در دمای محیط خنک شده روی ترشی چغاله بادام ریخته سپس درب ظرف را محکم ببندید و بمدت ۴ هفته در یخچال قرار دهید تا برسد. ترشی چغاله بادام خوشمزه ما حاضر شد آن را با انواع غذاها نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه ترشی چغاله بادام

  1. زمانی که مخلوط آب و سرکه را اضافه می کنید کمی گرما داشته باشد ولی دست را نسوزاند.
  2. میزان فلفل تند و سیر در دستور گفته نشد بنا به ذائقه خود می توانید کم و زیاد کنید.
  3. از چغاله های ریز استفاده کنید تا زودتر برسند.
  4. نسبت آب و سرکه ۲ به ۱ است اگر تمایل داشتید می توانید آب را حذف کنید فقط در نظر داشته باشید کمی طعم تیز تری خواهد داشت که در آن صورت سرکه نیاز به جوشاندن ندارد.
  5. حتما چغاله بادام خشک باشد وگرنه باعث کپک می شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی چغاله بادام حرفه ای و خوشمزه با سرکه سفید یا قرمز
5 (100%) 1 votes