طرز تهیه ترشی زغال اخته تازه خانگی و خوشمزه با شکر و سرکه

طرز تهیه ترشی زغال اخته

 

یکی از انواع ترشی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید در مرداد ماه که کم کم زغال اخته به بازار می آید و فصل برداشت آن است این ترشی خوشمزه را تهیه کنید و در طول زمستان این ترشی را در یخچال داشته باشید. این ترشی طرز تهیه بسیار آسانی دارد و نیاز به مواد خاصی نمی باشد و به راحتی می توانید این ترشی را تهیه کنید اگر طعم و مزه زغال اخته را دوست دارید این پست را حتما دنبال کنید. زغال اخته یک میوه بسیار پر خاصیت است که بومی غرب آسیا و جنوب اروپا می باشد و در کشور ما در روستای هیر و ارسباران قزوین کشت می شود اما زغال اخته به دلیل طعم ترشی که دارد بسیار محبوب است اما زغال اخته به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین ها بسیار مفید می باشد و تاثیر زیادی در سلامت و بهبود قلب دارد زیرا پلی فنول دارد که باعث کاهش کلسترول بد خون می شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد همچنین برای کبد چرب و رفع کم خونی و دستگاه گوارش نیز مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی زغال اخته تازه خانگی و خوشمزه با شکر و سرکه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

زغال اخته۱ کیلوگرم
سرکه قرمز۱ پیمانه
آب جوشیده۱ پیمانه
شکر۲ ق غذا خوری
نمک۲ ق غذا خوری
تخم گشنیزبه مقدار دلخواه
نعنا، ترخون، شوید جعفریچند برگ

طرز تهیه ترشی زغال اخته تازه با شکر و سرکه

مرحله اول: آماده سازی زغال اخته

ابتدا برگ اضافی زغال اخته را بگیرید و اگر زغال اخته ای خراب داخلش بود آن را جدا کنید سپس برای شستن زغال اخته آن را داخل لگن آب بریزید و چندین بار آن را بشورید و آبکش کنید تا کثیفی آن از بین برود سپس داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود و بهتر است زغال اخته را روی دستمالی پهن کنید تا کامل خشک شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد ترشی

مقدار آب گفته شده را بگذارید جوش بیاد و صبر کنید تا خنک شود سپس به همراه سرکه داخل یک پارچ بریزید شما می توانید از سرکه سفید یا سرکه سیب نیز برای تهیه این ترشی استفاده کنید و آن بسته به ذائقه شما دارد زیرا سرکه سفید تندی بیشتری دارد ولی سرکه قرمز ملایم تر می باشد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

شیشه های تمیز را بردارید آن را بشورید و خشک کنید سپس مقداری زغال اخته داخل شیشه ریخته و کمی شکر و نمک و تخم گشنیز بریزید به همین ترتیب شیشه ها را پر کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی زغال اخته

در انتها روی شیشه را چند برگ از سبزی های گفته شده قرار دهید و شیشه ها را با مخلوط آب و سرکه پر کنید تا شیشه خوب پر شود سپس درب شیشه را بسته و بگذارید ۲ الی ۳ ساعت داخل محیط آشپزخانه باشد سپس برای ۲۰ روز داخل یخچال قرار دهید تا برسد نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه ترشی زغال اخته خوشمزه

  1. میزان آب و سرکه در تهیه این ترشی مساوی است.
  2. به دلخواه می توانید از فلفل تند نیز استفاده کنید.
  3. از زغال اخته رسیده استفاده کنید.
  4. می توانید با آلبالو این ترشی را مخلوط کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه