طرز تهیه ترشی توت فرنگی خوش رنگ خانگی با سرکه سفید گام به گام

 

همانند مربای توت فرنگی که برای خیلی ها خوشمزه ترین نوع مرباست، ترشی توت فرنگی نیز میتواند مزه ای شگفت انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد. اولین قانون استفاده از توت فرنگی این است که آن را به طور تازه میل کنید. اگر عاشق ترشیجات باشید می توانید توت فرنگی های خود را خوب بشویید و از آن ترشی درست کنید و در فصل های دیگر از طعم آن لذت ببرید. زمانی که از توت فرنگی برای تهیه مربا، سس ، کمپوت یا سایر موارد استفاده می کنید می توانید طعم شیرین آن را همیشه همراه خود داشته باشید. اما همانطور که گفتیم برخی از افراد عاشق مواد ترش هستند. امروز در پارسی دی ترشی توت فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

توت فرنگی۱ کیلوگرم
سرکه سفید۱.۵ پیمانه
شکر۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق غذا خوری
آب جوشیده سرد شده۱ پیمانه

طرز تهیه ترشی توت فرنگی

مرحله اول: آماده سازی

توت فرنگی ها را خیلی خوب و تمیز شستشو بدید بعد برگ‌ ها و قسمت ته رو از اون جدا کنید. توت فرنگی ها رو به دو نیم برش بدید و توی ظرف مورد نظر بریزید. حتما شیشه مورد نظر را تمیز بشورید تا عاری از هرگونه چربی باشد.

مرحله دوم: جوشاندن آب و سرکه

یک قابلمه کوچیک انتخاب کنید و سرکه و نمک و شکر رو درون آن بریزید و روی شعله ملایم حدود ۵ دقیقه قرار دهید تا شکر و نمک در سرکه حل شود بعد حدود یک پیمانه آب جوشیده رو به مواد اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و اجازه بدین تا کمی خنک شود.

مرحله سوم: تهیه ترشی توت فرنگی

بعد روی توت فرنگی ها بریزید تا کامل روی آن ها  را پوشش بدهد. لطفا دقت کنید که ظرف باید کامل پر باشد پس به هیچ وجه از ظروف بزرگ استفاده نکنید به نظر من برای ترشی خیلی بهتره که از چندین شیشه کوچیک استفاده کنید اینطوری ماندگاری ترشی خیلی بیشتر می شود و تغییر رنگ نمی دهد.

فوت و فن های دستور تهیه ترشی توت فرنگی

  1. از این ترشی می توانید برای تزیین و مزه‌ی انواع سالاد ها یا هر جوری دلتون خواست استفاده کنید۰
  2. این ترشی بعد از ۲۴ ساعت بعد قابل مصرف است.
  3. می توانید برای یک ماه در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی توت فرنگی خوش رنگ خانگی با سرکه سفید گام به گام
4.2 (84%) 20 votes
source : cookinglight