طرز تهیه آش انار فوق العاده خوشمزه به روش شیرازی مرحله به مرحله

طرز تهیه آش انار

 

شیرازی یکی از خوشمزه ترین انواع آش می باشد که شما می توانید در منزل به راحتی تهیه کنید. آش انار مناسب شب یلدا و دورهمی می باشد. در نقاط مختلف کشور این آش تهیه می شود که در بعضی از شهر ها از انواع حبوبات یا بلغور استفاده می شود ولی در رسپی شیرازی این آش از لپه و خرده برنج استفاده می شود. آش انار را با گوشت قلقلی تهیه می کنند و با دانه های انار و پیاز داغ تزئین می شود. اگر گوشت در دسترس نداشتید گوشت قلقلی را حذف کنید این آش بقدری خوشمزه می باشد که می توانید در برنامه غذایی خود در کنار دیگر آش ها اضافه کنید. امروز در پارسی دی آش انار بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

لپه۱ لیوان
برنج نیم دون۱ لیوان
پیاز۳ عدد
سبزی آش۵۰۰ گرم
آب انار ملس۴ لیوان
رب انار۱/۴ تا ۱/۳ پیمانه
استاک گوشت۱ عدد
گوشت چرخ کرده۲۰۰ به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آش انار

مرحله اول : آماده سازی مواد

لپه را از چند ساعت قبل با مقداری نمک بگذارید تا خیس بخورد سپس روی حرارت بگذارید تا یک بار بجوشد و کف آن را بگیرد. برنج را نیز با مقداری آب خیس کنید.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز

۲ عدد پیاز را نگینی ریز خرد کنید سپس داخل قابلمه مورد نظر ریخته و کمی روغن اضافه کنید تفت دهید تا طلایی و سبک شود سپس کمی زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید تا خوش رنگ و طلایی شود سپس لپه خیس خورده را به همراه برنج اضافه کنید و استاک گوشت را که با مقداری آب جوش باز کردید داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید تا لپه و برنج پخته شود.

مرحله دوم : اضافه کردن سبزی آش

وقتی برنج شکفته شد و لپه نیز پخته و نرم شد نوبت اضافه کردن سبزی آش است. سبزی را اضافه کرده و اجازه دهید تا سبزی پخته شود. وقتی سبزی پخته شد آب انار را اضافه کنید.

مرحله سوم : اضافه کردن رب انار

بعد از اضافه کردن آب انار باید رب انار ملس را اضافه کنید (رب انار دلخواه است ولی پیشنهاد می شود حذف نکنید) سپس نمک آش را اندازه کنید و اجازه دهید تا آش خوب جا بیفتد.

مرحله چهارم: تهیه گوشت قلقلی

پیاز را رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید سپس با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و ورز دهید سپس کوفته قلقلی های کوچک درست کنید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید.

مرحله آخر

وقتی آش کاملا غلیظ شد و جا افتاد ۲ ق غذا خوری نعنا داغ را به آش افزوده و گوشت قلقلی های سرخ شده را نیز اضافه می کنیم و برای ۱۰ دقیقه دیگر زمان می دهیم سپس از روی حرارت برداشته و داخل ظرف سرو ریخته و روی آن را به دلخواه ترئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آش انار

  1. برای طعم بهتر آش از مخلوط استاک گوشت با آب استفاده کنید.
  2. می توانید کمی گلپر نیز به آش اضافه کنید.
  3. برنج باید در حدی بپزد که شکفته و نرم شود.
  4. برای اینکه لپه طی مراحل پخت له نشود کمی با پیاز داغ تفت دهید.
  5. سبزی آش شامل تره ، گشنیز ، جعفری ، اسفناج است.
  6. آب انار را وقتی اضافه کنید تا تمام مواد پخته شده باشند زیرا مانع پخت حبوبات و برنج می شود.

همچنین ببینید

از
20
دیدگاه