طرز تهیه قیمه ناری فوق العاده لذیذ و خوشمزه و دلچسب با گوشت گوسفندی و آب انار

دستور پخت قیمه ناری

طرز تهیه قیمه ناری

 

قیمه ناری با قیمه ناری مهادی موش یا قیمه تهرانی از نام های این پلوی سنتی ایرانی می باشد. قیمه ناری یکی روش های بسیار فوق العاده برای تهیه یک لا پلو می باشد که عطر و طعم آن فوق العاده می باشد و اگر یک بار شما آن را تهیه کنید حتما عاشق مزه آن خواهید شد. در فصل پاییز و زمستان که انار به وفور در بازار موجود است این پلو خوشمزه را با آب انار تازه خانگی تهیه کنید و حتی یک ایده ناب برای شام شب یلدا می باشد. شما می توانید این غذای خوشمزه و مجلسی را با گوشت گوسفندی ریز شده و یا مرغ نیز تهیه کنید. اگر به دنبال غذای جدید ولی در عین حال خوشمزه و سنتی هستید این پلو را تست کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قیمه ناری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قیمه ناری

  • برنج ۲ پیمانه
  • لپه ۳/۴ پیمانه
  • گوشت گوسفندی ۳۰۰ گرم
  • آب انار ملس ۱ لیتر
  • پیاز ۱ عدد
  • چوب دارچین به دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه قیمه ناری با آب انار و گوشت گوسفندی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گوشت گوسفندی را بشورید و به صورت قیمه ای خیلی ریز خرد کنید. آب انار را می توانید خودتان در منزل بگیرید یا از آبمیوه فروشی ها تهیه کنید و دقت کنید که آب انار شرکتی و بسته بندی برای تهیه این غذا مناسب نیست زیرا زیادی شکر دارد و شیرین می شود.

مرحله دوم: آماده سازی لپه

ابتدا باید لپه را ۱ ساعت خیس کنید تا نفخ ان گرفته شود و بعد باید بوی زهم لپه را بگیرید برای این کار لپه را داخل آب بریزید و زمانی که یک جوش زد از روی حرارت بردارید و آبکش کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه بدون افزودن روغن کمی تفت دهید تا سبک شود.

مرحله سوم: پخت گوشت

در ادامه باید زردچوبه و روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا کمی سرخ شود و بعد گوشت و ادویه ها را اضافه کنید و کمی نمک نیز بزنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و بعد لپه را اضافه کنید و در انتها ۱ عدد چوب دارچین را اضافه کنید و روی مواد کمی آب ریخته و بگذارید تا برای ۱ ساعت پخته شود.

مرحله چهارم: پخت قیمه ناری

در ادامه باید آب انار را اضافه کنید و کمی هم بزنید و برای نیم ساعت بگذارید تا بجوشد و بعد چوب دارجین را خارج کنید و برنج از قبل خیس شده را افزوده و بگذارید تا آب اضافه کشیده شود و کمی کره محلی اضافه کنید و اجازه دهید تا قیمه ناری پخته و دم بکشد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قیمه ناری خوشمزه به روش سنتی

  1. آبی که به گوشت اضافه می کنید زیاد نباشد زیرا مجدد آب انار اضافه می شود.
  2. می توانید به صورت آبکش نیز این پلو را اضافه کنید.
  3. با جوشاندن یک بار لپه و گرفتن کف روی آن بوی زهم لپه از بین می رود.

همچنین ببینید

طرز تهیه قیمه ناری فوق العاده لذیذ و خوشمزه و دلچسب با گوشت گوسفندی و آب انار
3.7 (73.33%) 3 votes