طرز تهیه لواشک انار و سیب خانگی ملس و خوشمزه با دانه های انار به 2 روش ساده

دستور پخت لواشک انار و سیب

طرز تهیه لواشک انار و سیب

 

لواشک انار و سیب یکی از لواشک های فوق العاده می باشد که شما می توانید این لواشک را برای دورهمی فصل زمستان و پاییز به راحتی در خانه تهیه کنید و یا یک ایده خوب برای تزیین و خوراکی های شب یلدا می باشد. لواشک ها یکی از تنقلات بسیار خوشمزه ما ایرانی ها هستند که از پوره کردن و خشک کردن میوه های مختلف تهیه می شوند و شما می توانید به سادگی با هزینه خیلی کم در خانه این لواشک ها را تهیه کنید و برای بچه ها و خانواده یک خوراکی سالم و مقرون به صرفه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک انار و سیب خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک انار و سیب در خانه

  • انار دانه شده ۵۰۰ گرم
  • سیب ۴ عدد
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • شکر به دلخواه

طرز تهیه لواشک انار و سیب خانگی ملس و خوش طعم با فر و بدون فر

مرحله اول : آماده سازی لواشک

ابتدا باید حدود ۱ کیلو انار را دان کنید و پوست سفید آن را جدا کنید و داخل یک کاسه بریزید و ۱ ق چای خوری نمک اضافه کنید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا حسابی آب بی اندازد با این روش دیگر نیازی به افزودن آب نیست ولی اگر زمان ندارید می توانید ۱/۲ پیمانه آب اضافه کنید. سیب ها را بشورید و بدون گرفتن پوست خرد کنید و به انار اضافه کنید.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه باید مواد را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا خوب پخته و مواد له شوند برای این میوه ها حدود ۱۵ دقیقه کافی می باشد و به دلخواه در این مرحله نیز می توانید کمی نمک اضافه کنید و بعد از یک ربع باید قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

حالا باید میوه های پخته شده و سرد شده را داخل مخلوط کن یا غذاساز یا به کمک گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود. یک صافی را روی لگن قرار دهید و مواد را خوب فشار دهید تا فقط دانه و تقاله داخل صافی باقی بماند. سپس مزه مواد را بچشید و اگر نیاز بود شکر یا نمک اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه لواشک انار و سیب

حالا باید داخل یک سینی فلزی نایلون انداخته و کمی چرب کنید و مواد لواشک را داخل آن ریخته و صاف کنید و برای ۷۲ ساعت مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود و یا می توانید برای ۵ ساعت در دمای ۵۰ درجه فر قرار دهید تا خشک شود و اگر دمای ۵۰ فر شما ندارد می توانید روی کمترین دما تنظیم کنید و هر نیم ساعت چک کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لواشک انار و سیب ملس در خانه

  1. اگر از روش فر استفاده می کنید داخل سینی فر باید از کاغذ روغنی استفاده کنید.
  2. می توانید از سولاردم یا بخاری نیز برای خشک کردن لواشک انار و سیب استفاده کنید.
  3. میزان افزودن نمک یا شکر به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید ترش یا ملس تهیه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه