طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر و ژلاتین شیک و مجلسی در ظرف پیرکس و لیوان

دستور تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

 

ژله خرده شیشه یکی از ژله های بسیار زییا و مجلسی می باشد که برای مهمانی ها گزینه بسیار خوبی می باشد زیرا ظاهر بسیار زیبایی دارد و شما می توانید این ژله خرده شیشه را به صورت قالبی در انواع قالب ها تهیه کنید و اگر قالب ندارید می توانید داخل یک ظرف پیرکس بریزید و یا حتی می توانید داخل یک لیوان بریزید و سرو کنید. ژله خرده شیشه با ژله های رنگی مختلفی تهیه می شود و شما می توانید به دلخواه از رنگ ها و مزه های مختلف استفاده کنید، اما در این رسپی قرار است یک کرم بسیار خوشمزه تهیه کنید و روی ژله های دیگر بریزید و مانند دیگر رسپی از شیر و آلوورا استفاده نمی شود و با این کرم طعم و مزه فوق العاده ی دسر شما پیدا می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه ژله خرده شیشه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله خرده شیشه

  • ژله رنگی در طعم های مختلف ۳ بسته
  • آب جوش ۱.۵ پیمانه برای هر ژله
  • شیر ۲ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱ پاکت
  • ژلاتین ۳ ق مربا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه ژله خرده شیشه با کرم مخصوص بدون قالب در ظرف پیرکس یا لیوان

مرحله اول: تهیه ژله های رنگی

ابتدا باید از ۲ الی ۴ بسته ژله رنگی استفاده کنید که این تعداد بستگی به سلیقه شما دارد. هر بسته ژله طعم دارد باید داخل یک کاسه بریزید و به آن ها ۱.۵ پیمانه آبجوش اضافه کنید و هم بزنید تا کمی ژله حل شود و بعد بن ماری کنید و روی حرارت کتری یا به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید، سپس سه ظرف مستطیل یا مربع شکل را بردارید و هر رنگ ژله را به طور جداگانه داخل آن بریزید و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرا ردهید تا خوب خودش را بگیرد.

مرحله دوم: تهیه کرم

برای تهیه کرم باید شیر و شکر را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر کیم حل شود. ژلاتین را از قبل با چند قاشق آب سرد مخلوط کنید و هم بزنید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید و روی کتری قرار دهید و در انتها به همراه وانیل به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید و هم بزنید تا ژلاتین حل شود و بعد حامه به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه ژله خرده شیشه

قالب یا ظرف پیرکس مورد نظر را کمی چرب کنید. ژله های رنگی را از قالب خارج کنید و به صورت مربعی برش بزنید و داخل یک کاسه باهم مخلوط کنید. کف ظرف کمی از کرم ریخته و بعد ژله ها را بریزید و مجدد مابقی کرم را اضافه کنید و برای ۷ ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله خرده شیشه خودش را بگیرد. سپس از قالب خارج کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ژله خرده شیشه شیک و مجلسی با شیر

  1. می توانید بجای ژلاتین از ژله آلوورا استفاده کنید.
  2. می توانید ژله های رنگی را قالب بزنید.
  3. به دلخواه می توانید ۲ الی ۳ ق غذا خوری بستنی به ژله های رنگی اضافه کنید تا مات شود.
  4. می توانید مواد را داخل لیوان یا شات بریزید و سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه